Peter Nessler
Aktiv medlem
Photomaster skrev:
Ärligt talat: varför Gevalia och inte Skånerost?
Sorry, men det var vad det fanns här på jobbet...
Suply and demand...U know!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Photomaster skrev:
Ärligt talat: varför Gevalia och inte Skånerost?
Photomaster skrev:
JAG SÖKER ETT SERIÖST SVAR PÅ DENNA FRÅGA
Peter Nessler skrev:
Han kanske gör nåt vettigare istället...
T ex är ute o använder sin kamera!!!
//P
Edit, men för säkerhets skull har jag bryggt en hel kanna kaffe o bullat upp med bullar i fall att...haha
Photomaster skrev:
Jag tycker att vissa har hakat upp sig lite väl mycket på mitt påstående att pentax skulle ligga 10 steg under sina konkurenter. detta var bara ett sätt att tydligt uttrycka att de helt enkelt inte är lika bra. i alla jämförande tester jag har läst där pentax jämförs med Canon eller Nikon så vinner de två sistnämnda alltid.
Många här på forumet har också betonat att pentax har billiga objektiv och innbyggd skakreducering. detta intresserar mig dock mindre. jag är till 95 % intresserad av en kameras bildkvalitet och snabbhet och det får gärna kosta lite extra. kan det inte rent av vara så att Pentax inbyggda skareducering indirekt försämrar bildkvaliteten då man måste göra avkall på annat för att priset inte ska skuta i höjden. Enligt många experter (människor som har testat många kameror) så ligger Pentax bildkvallitet nämligen inte i toppskiktet.
Det är kört... fotoförbud där jag sitter... :-DPeter Nessler skrev:
Han kanske gör nåt vettigare istället...
T ex är ute o använder sin kamera!!!
Photomaster skrev:
jag är till 95 % intresserad av en kameras bildkvalitet och snabbhet och det får gärna kosta lite extra. kan det inte rent av vara så att Pentax inbyggda skareducering indirekt försämrar bildkvaliteten då man måste göra avkall på annat för att priset inte ska skuta i höjden. Enligt många experter (människor som har testat många kameror) så ligger Pentax bildkvallitet nämligen inte i toppskiktet.
Photomaster skrev:
Jag tycker att vissa har hakat upp sig lite väl mycket på mitt påstående att pentax skulle ligga 10 steg under sina konkurenter. detta var bara ett sätt att tydligt uttrycka att de helt enkelt inte är lika bra. i alla jämförande tester jag har läst där pentax jämförs med Canon eller Nikon så vinner de två sistnämnda alltid.
Många här på forumet har också betonat att pentax har billiga objektiv och innbyggd skakreducering. detta intresserar mig dock mindre. jag är till 95 % intresserad av en kameras bildkvalitet och snabbhet och det får gärna kosta lite extra. kan det inte rent av vara så att Pentax inbyggda skareducering indirekt försämrar bildkvaliteten då man måste göra avkall på annat för att priset inte ska skuta i höjden. Enligt många experter (människor som har testat många kameror) så ligger Pentax bildkvallitet nämligen inte i toppskiktet.
Photomaster skrev:
jorgene skrev:
Det är kört... fotoförbud där jag sitter... :-D
Fråga 1 kan man spåna lite på, men fråga 2 kan besvaras både i en mening eller i en tjock bok.Photomaster skrev:
Jag har bara två frågor och de lyder som följer:
Vad har egentligen pentax att hämta mot Canon och Nikon? Finns det överhuvudtaget någon anledning till att välja Pentax framför dessa två fotogiganter?
larsborg skrev:
Det är ju larvigt, att ständigt enögt framhålla Pentax!
larsborg skrev:
Det är ju larvigt, att ständigt enögt framhålla Pentax!