Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Pentax över axeln
- Trådstartare quarc
- Start datum
jido
Aktiv medlem
@jido: nog är det lite 3D-effekt alltid! f1.8?
Nä, f4 faktiskt. Tror gatufoto med 1.8 blir rätt svårt så länge motiven är rörliga. Men jag tänker öva - 2011 är 31 millimetarens år!
Lade upp en större version av bilden här >>>
lyfalix
Aktiv medlem
Nä, f4 faktiskt. Tror gatufoto med 1.8 blir rätt svårt så länge motiven är rörliga. Men jag tänker öva - 2011 är 31 millimetarens år!
Lade upp en större version av bilden här >>>
GRymt snyggt i alla fall. Som fattig arbetslös myra så har jag fotat mycket manuelt med gamla glugga och det går ganska fort att lära sig, spec om man har en matskiva med prisma =)
jido
Aktiv medlem
GRymt snyggt i alla fall. Som fattig arbetslös myra så har jag fotat mycket manuelt med gamla glugga och det går ganska fort att lära sig, spec om man har en matskiva med prisma =)
Jo, alltså... Jag fotar också mycket manuellt (bilden är fokuserad manuellt). Det jag menade var att 1.8 är för kort skärpedjup när man fångar rörliga motiv som man inte regisserar. Typ
Men vem vet - det vore rätt häftigt om jag kunde få till det.
stefanlindmark
Aktiv medlem
x-country
Aktiv medlem
Blött i köket
Snyggt fångat! Verkligen klass på den!
Henke001
Medlem
Några bilder från min "arbetsplats" idag. Måste verkligen skaffa ett nytt tele, min 80-320 har trasig autofokus, bländare som har fastnat vidöppet samt är totalt suddig och oskarp men ibland går det att rädda lite i Photoshop.
Bilagor
quarc
Aktiv medlem
Några bilder från min "arbetsplats" idag. Måste verkligen skaffa ett nytt tele, min 80-320 har trasig autofokus, bländare som har fastnat vidöppet samt är totalt suddig och oskarp men ibland går det att rädda lite i Photoshop.
Din zoom verkar vara skarpare än mitt DA300, jag har aldrig fotat så skarpa tigrar Jag brukar säga objektivet är viktigare än kameran, men motivet är viktigast av allt...och har man inte tillgång till tigrar så blir i alla fall jag lite avundsjuk
Kustbo
Aktiv medlem
Hade nya K-x.en med ut på jobb i måndags och såg denna övervakningskamera på bussen, var inte lätt att få till någon skärpa i en buss som rullar på i landsvägsfart så ha överseende med skakningsoskärpan.
Såg minst två till kamerar i bussen, så inte ens där kan man sitta och vara ifred längre.
Såg minst två till kamerar i bussen, så inte ens där kan man sitta och vara ifred längre.
Bilagor
jido
Aktiv medlem
Tog en sväng förbi kulturhuset i dag. Fint med lite sol igen och en perfekt dag för att testa Fa 31:an lite mer. (större version här >>>)
Bilagor
jido
Aktiv medlem
Gillas skarp Jimmy. Mannens min, titteln och kompositionen. Snyggt!
//Lars
Tack, Lars. Jag är rätt nöjd över den själv, faktiskt.