Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
PC vs MAC
- Trådstartare fina
- Start datum
Leifer
Avslutat medlemskap
Guttasej skrev:
hmm hur motionerar man ett batteri?
blev lite nyfiken nu
Du spänner fast det på armen, gärna i svett-tåligt skydd, och sen springer du, minst 5 km i intervaller om 12 minuter!
Eller så gör du som det står i manualen, kommer inte ihåg exakt men det var något i stil med ladda fullt, låt ladda ett par timmar till. Sen kör man till dess det tar slut, låter det stå utan laddning några timmar. Sen är motionen över Upprepas vid behov.
macrobild
Avslutat medlemskap
Kalibrera batteriet, det står tom om det om man söker på ämnet i powerbooken , vilket är gjort
Den har vid surfande ca 2-2.5 timmars batteritid men ger indikation om att den skall klara 3tim 15 minuter vilket den inte gör. Min 2 år gamla HP klarar 5,5 timmar hela första året blev sedan med tiden sämre och klarar idag ca 2 timmar..
Mikael
Den har vid surfande ca 2-2.5 timmars batteritid men ger indikation om att den skall klara 3tim 15 minuter vilket den inte gör. Min 2 år gamla HP klarar 5,5 timmar hela första året blev sedan med tiden sämre och klarar idag ca 2 timmar..
Mikael
macrobild
Avslutat medlemskap
En kollega som har samma maskin säger liksom andra att full batterikapacitet och längre drifttid erhåller man när batteriet har motionerats ett antal gånger. Föreslår därför friskis o svettis tre gånger i veckan till resultat uppnås.Min HP sitter småleende brevid, lite rödnäst och trött, drabbad av virus och vinterkräksjukan.
Vi får väl se om jag får ut längre batteritid efter kalibrering.
Mikael
Vi får väl se om jag får ut längre batteritid efter kalibrering.
Mikael
Senast ändrad:
f.billqvist
Aktiv medlem
det skall bara fungera
allvarligt talat
finns det någon seriös Yrkes fotograf som kör PC ?
jag hade pc tidigare folk tvivlar om man är fotograf om man kör PC
mac som gäller när det är till yrkesfolket
jag vill bara att det skall fungera och det gör mac men inte Pc
och den dära "ERIK PERSSON" ta ett banklån och köp en
Mac Pro Intel 3,0GHz Dual-Core så skall även din HP kamera funka till din lilla dator
det funka för mig
f
allvarligt talat
Mac Pro Intel 3,0GHz Dual-Core så skall även din HP kamera funka till din lilla dator
det funka för mig
f
Senast ändrad:
macrobild
Avslutat medlemskap
Stefan Ohlsson rek mig att prova Basiccolor programvara att profilera min nya powerbook skärm med. Resultatet blev klart bättre än med EyeOne programvaran. Dvs så bra som nu skärmen tillåter, tycker fortfarande att Apple snålar med panelerna. Det finns betydligt bättre att välja.
Mikael
Mikael
xandx
Aktiv medlem
Re: det skall bara fungera
... Jag får nog skaffa en sådan där fruit company burk
Varför har de ingen Granny Smith modell?
Jag gillar dem bäst..!
Aha.... jäklar så allt hänger på datorn?f.billqvist skrev:
allvarligt talat
det funka för mig
f
... Jag får nog skaffa en sådan där fruit company burk
Varför har de ingen Granny Smith modell?
Jag gillar dem bäst..!
macrobild
Avslutat medlemskap
Billy
För en fotograf som använder några program för att redigera/korrigera bilder med har det ingen större betydelse om man använder mac eller pc.
Ett flöde går lika bra att inrätta runt en pc dvs kamera, scanner, bildskärm, dator, skrivare/tryck
Jag känner massor av seriösa kollegor som använder pc.
Man är inte mer fotograf för man väljer mac, möjligen mer okunnig vad det gäller andra datorer och hur de fungerar..
Mikael
För en fotograf som använder några program för att redigera/korrigera bilder med har det ingen större betydelse om man använder mac eller pc.
Ett flöde går lika bra att inrätta runt en pc dvs kamera, scanner, bildskärm, dator, skrivare/tryck
Jag känner massor av seriösa kollegor som använder pc.
Man är inte mer fotograf för man väljer mac, möjligen mer okunnig vad det gäller andra datorer och hur de fungerar..
Mikael
Senast ändrad:
f.billqvist
Aktiv medlem
mikael gå in till YFO i malmö och säg att du är fotograf och kör PC så kommer de att skartta åt dig
man kör bara inte PC
kanske om man plåtar tegel väggar och glor på kantskärpa så funkar det men inte annars
f
man kör bara inte PC
kanske om man plåtar tegel väggar och glor på kantskärpa så funkar det men inte annars
f
xandx
Aktiv medlem
Det var det dummaste jag hörtf.billqvist skrev:
mikael gå in till YFO i malmö och säg att du är fotograf och kör PC så kommer de att skartta åt dig
man kör bara inte PC
f
Så det är YFO som definierar mig som fotograf?
Klart att de skrattar de säljer för fanken macar där, det är väl deras försäljningsknep?
Förstår inte vad skärpa har med dator att göra osv...! Det är väl först och främst skärmen man skall titta på rent bildmässigt och det är samma skärmar till PC och MAC.
macrobild
Avslutat medlemskap
f.billqvist skrev:
man kör bara inte PC
f
Käre vän
Är du inte från Skåne?
Om du vill så kan jag lägga en timma på att berätta och demonstrera de ev skillnader som finns mellan pc och mac. Vi kan ses på MattssonsFoto i Lund istället, för övrigt känner jag YFO grabbarna sedan företaget startade, att de inte har någon pc är för att det är enklare att sälja mac , slippa gå igenom jungeln av maskiner dvs vad är bra eller mindre bra.
Din kommentar är lika begåvad som att säga att det bara går att fotografera med Hasselblad
Mikael
jorgene
Aktiv medlem
Re: det skall bara fungera
Förmodligen det töntigaste som skrivits på Fotosidan på bra länge...f.billqvist skrev:
allvarligt talat
jorgene
Aktiv medlem
Jag hade fel i inlägget ovan; det här var ännu töntigare...f.billqvist skrev:
man kör bara inte PC
macrobild
Avslutat medlemskap
Jag förstår mycket väl att bla YFO inte vill pilla med pc där specifikationer,maskiner, prestanda växlar lika snabbt som en fotograf byter kallingar.
För övrigt visar undersökning från mitten av -90talet att yrkesfotografer byter kallingar när fixfläckar sätter stopp för rörligheten och det därmed tar längre tid för dom att nå fram till baren .
Medellivslängden hos en fotograf är klart lägre jämfört med andra yrkesgrupper.Om detta beror på kemikalier eller att de krökar sig till en för tidig död har inte kunnat fastställas..
Fotografer som uppvisar hårväxt (på huvudet) använder sannolikt mac som arbetsredskap enligt undersökning i dagens industri, de menar att flintskalliga kollegor och även journalister har sannolikt i frustration slitet av sig allt hår då de har varit hänvisade till Windovs och PC. Idag sitter de flesta med i Parlamentet eller leker i grannkanalerna
En undersökning i Allt om foto imaten hävdar att ett antal stora tv-bolag och dagstidningar kan varken sända eller komma ut dagligen då de använder PC istället för mac. Till dom hör SR, TV4 ,Berlingske Tidningen, Aktuellt i Politiken , NY Times.
Vilken jävla tur att jag idag har tillgång till både OSX och Win XP i min nya burk. Dvs större möjlighet att behålla håret och att inte bli förnedrad eller utskrattad som verksam fotograf sedan 1984 när man entrar en yrkesfotobutik.
Mikael
För övrigt visar undersökning från mitten av -90talet att yrkesfotografer byter kallingar när fixfläckar sätter stopp för rörligheten och det därmed tar längre tid för dom att nå fram till baren .
Medellivslängden hos en fotograf är klart lägre jämfört med andra yrkesgrupper.Om detta beror på kemikalier eller att de krökar sig till en för tidig död har inte kunnat fastställas..
Fotografer som uppvisar hårväxt (på huvudet) använder sannolikt mac som arbetsredskap enligt undersökning i dagens industri, de menar att flintskalliga kollegor och även journalister har sannolikt i frustration slitet av sig allt hår då de har varit hänvisade till Windovs och PC. Idag sitter de flesta med i Parlamentet eller leker i grannkanalerna
En undersökning i Allt om foto imaten hävdar att ett antal stora tv-bolag och dagstidningar kan varken sända eller komma ut dagligen då de använder PC istället för mac. Till dom hör SR, TV4 ,Berlingske Tidningen, Aktuellt i Politiken , NY Times.
Vilken jävla tur att jag idag har tillgång till både OSX och Win XP i min nya burk. Dvs större möjlighet att behålla håret och att inte bli förnedrad eller utskrattad som verksam fotograf sedan 1984 när man entrar en yrkesfotobutik.
Mikael
Senast ändrad: