Sen är ju saken den också att en Mac idag inte är något annat än en PC, sitter samma moderkort, processor, grafikkort, hårddisk osv i den som i vilken PC som helst du kan bygga själv. Plockade ihop en motsvarande den dyraste iMac:en på komplett:
Gigabyte moderkort (fullt OSX kompatibelt)
Core 2 Duo 3.0Ghz (1333/6MB)
4GB DDR3 (1066)
1TB Hårddisk
ATi HD4850
750W Nätagg (80+)
Chassi
DVD-brännare
Allt detta för det smått blygsamma priset av 8500, dessutom har alla komponenter fullt stöd för OS X så det är bara att köpa en efi-x (eller tillverka en själv) och en OS X licens så har man det också, med precis samma stabilitet som vilken Mac som helst, eftersom det är samma hårdvara!
Pengar över att köpa en 24" Apple LED Cinema display har man också, och sen ytterligare 5000 att köpa mat för, eller så..
Jag har inget emot mac, jag kör själv både och, men min åsikt är att priserna är fruktansvärt höga gentemot vad man får. Och inte är det stabilare heller, på en 3-veckorsperiod har jag kraschat OS X 2 gånger och Windows 5, MEN windows har bara lyckats ge mig applikationskrascher, OS X kraschade hela operativsystemet igår, utan någon synbar anledning...
Däremot är det skönt att inte behöva oroa sig för virus, så länge man använder datorn rätt, men det gäller iofs för windows med. Senast jag hade virus var 11 år sedan! Och den perioden har jag i princip bara kört windows.
Som sagt, eftersom PCs och Macar idag i princip är samma sak, så förstår jag inte hur man kan vara så fanboy till ena eller andra sidan, även om jag tycker att det mest är Mac-fanboys här inne .. windowsanvändarna verkar bara försöka få Mac-fanboysen att fatta att deras Macar inte är så otroligt överlägsna som de tror