Annons

Passar detta objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

Andone

Medlem
Jag har en Canon EOS 1D Mark II och har blivit erbjuden att låna ett objektiv pga att jag har precis köpt detta kamrahus eller jag är på väg att gå hämta det.

Jag vart erbjuden att låna denna plugg tills jag får tag på ett bra så det handlar bara om några dagar, Orginal pluggen till Canon EOS 400D.

Hoppas att det passar så jag kan fota lite tills jag hittar ett bra till min kamra :D

Tack på förhand, Andreas..

Jag tror inte att pluggen som följer med i paket tillsammas med Canon EOS 400D passar på en Canon EOS 1D mark II. Paketpluggen till 400D är ett EF-S-objektiv vilket inte går att använda på en 1D mark II på grund av dess större sensoryta. Canon 1D mark II kan endast använda EF-objektiv.

Andone skrev:
Hur vet man vilka som passar, tex är det bara EF och inte AF....Beöver lära mig...hihi

Jag är visserligen en Nikon-snubbe, men jag har lyckats snappa upp att det är EF-objektiv du kan använda.

EF-S passar bara på kameror med mindre sensor, t.ex. Canon 300D/350D/400D/20D/30D och kan inte användas på din kamera. Spegeln lär visst vara i vägen, förutom skillnaden i den optiska konstruktionen pga den mindre sensorn.

Per.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar