Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Panasonic Lumix LX3: 24-60 mm f/2,0-2,8!

Produkter
(logga in för att koppla)
Efterson ingen tycks ha sagt det ännu; LX3an är en underbar liten tingest som det går att göra mycket fina fotografier med. Som gatukamera slår den allt jag hittils ägt och det vill inte säga lite.

Om remmen tycker jag mycket bra.

Om Silkypix inte så bra.

Snälla Adobe ge oss en plugin.
 
Ont om LX3..

Har surfat runt lite på bla. Prisjakt nu på förmiddgagen samt ringt runt till de få som skulle ha svarta LX3 hemma, Ingen i hela Stockholm av de som fans listade på bild Prisjakt hade svarta LX3 hemma förutom FotoVideo.
Silvervarianten dock fanns 8lstan överallt, nästan så det kunde gå att gödsla med den...
Nu far jag till FotoVideo och tar mig en närmare titt och det finns risk att min LX2 är till salu.
 
Jag avstår nog väskan då den precis som övriga tillbehör är för dyr. Lite tråkigt att om tre-fyra år ha en `värdelös´ kamera i en fin läderväska :).

Du tror att är ett lite högre andrahandsvärde med väskan då?
Vem vet, den kanske passar LX4 om ett par år och kan ju väskan behållas.
 
Det verkar...

som om dom flesta i tråden är ute efter en ersättare till systemkameran eller en mätsökarkamera. Jag vill ha ett komplement till DSLR, en som funkar i liten ficka. Har tittat på Pana TZ5 och Fuji F100, men nu är det Sony W300(35-105mm med 1/1.7" sensor) och kanske nya Pana FX150(28-100mm med 1/1.72"). Sonyn har fått lite blandat mottagande, från topp på Luminious till medioker på Digitalfoto för alla:
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/shirt-pocket.shtml
dcviews.com har en bild som verkar imponerande? inget om iso:
http://www.dcviews.com/reviews/Sony-W300/0600.jpg
En till: http://www.dcviews.com/reviews/Sony-W300/0589.jpg
Sony W300 kostar 2800:- på Cyber, Panasonic FX150 har leveranstid "okänd" på Cyber men ska finnas i lager på Scandinavian för 3700:-.
Pana FX150 har RAW men ingen har testat den än...

Båda är kompakta, men vilken ska man uppgradera till, vill ha den på Photokina resan...
 
Håller med Micke. Det är ett komplement jag är ute efter, inte ngn ersättare. Men en mätsökare hade varit väldigt trevligt det med...
 
Digital Foto Nr 10 sid 98

Panasonic Lumix DMC-LX3

Sammanfattning
Med Lumix DMC-LX3 har Panasonic skapat en riktig vinnare för de allra mest kräsna kompaktkameraköparna och kameran är fullständigt fullproppad med funktioner som dessutom fungerar klanderfritt. Bonusar i sammanhanget är extremt lågt f-tal både i vidvinkel- och teleläget plus ett vidvinkelläge på 24 millimeter. Kan du leva med en något feg automatisk ISO-hantering och ett relativt begränsat zoomomfång är den här kameran ett alldeles utmärkt spegelreflexkamerakomplement.

www.firstfoto.se/default.asp?id=2320&sida=1030
 
Får min i eftermiddag...:)

Passar perfekt eftersom jag ska till Nottingham på lite skoj!
Tjohooo...tänk att man är så orutinerad att man får ståpäls av en kompaktkamera....duh...
:)
 
Leica har annonserat D-Lux4 och C-lux3 http://www.dpreview.com/news/0809/08091502leica_dlux4_clux3.asp

D-Lux4 är inte helt oväntat en omnämnd LX3, utan detlilla utstickande grepp på höger sida om LX3 har.

Blir intressant att se hur många som kommer att välja Leicas version istllet för Panasonics, speciellt då LX3 (den svarta) går på minst 4580kr inkl frakt. Och den silerfärgade är högst marginellt billigare.

Själv väljer jag lätt LX3 och lägger kanske det jag sparar på en sökare från en tredjeParts-leverantör, om det nu kommer någon.
 
Hittade en 25 år gammal HP kalkylatorväska som passar perfekt. Blir även en spalt över som passar perfekt för snodden som jag snott från min gamla Olympus My-II. Om remmen som följer med tycker jag....inte!

Flash-back! Blir ju alldeles nostalgisk. Pappa hade ju en sån... Borde finnas kvar...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.