ANNONS
Annons

Panasonic Lumix LX3: 24-60 mm f/2,0-2,8!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hyggligt att erbjuda ett gammalt program och ett mycket användbart minneskort på hela 64 megabyte. Wow!
Fråga: Vad är europeisk smak? Betyder det att jag har samma smak som italienare och belgare?
Fråga 2: ”Vad är snäppet bättre”? Det låter välda vetenskapligt. Inte alls påverkat av marknadsavdelningarna. Förtroendeingivande.

Påstående: Jag är ironisk.

Ha, ha! Det bor en italienare i oss alla, visste du inte det! :O)
Jag antar att Leica skickar med gamla prylar för att understryka att Leica har gamla anor/det var bättre förr. Köp en Leica och du blir som ung på nytt...

Nåja, deras optik är modern iallafall. Hade jag inte varit så snål så hade jag beställt en. (Panasonicvarianten) Nu blev det en begagnad Fuji F30 istället, utan blixtfot.
 
Nåja, deras optik är modern iallafall. Hade jag inte varit så snål så hade jag beställt en. (Panasonicvarianten) Nu blev det en begagnad Fuji F30 istället, utan blixtfot.

F30 och F31 är inte någon dålig kamera. F.ö. tycker också jag att strax under 5000 nästan är lite mycket för en kompakt. Dock en ruggigt bra sådan.
 
F30 och F31 är inte någon dålig kamera. F.ö. tycker också jag att strax under 5000 nästan är lite mycket för en kompakt. Dock en ruggigt bra sådan.

Ingen dålig kamera men det är jobbigt att hela tiden behöva förlita sig på befintlig belysning för att få till vettiga bilder. 5000 är lite mycket för mitt användningsområde men å andra sidan så betalade jag 6000 för min gamla Fuji F601z på bara 3 brusiga Mpix. Tiderna förändras.
 
HEJ!
Kameran filmar i 1280*768/24p
Det går tyvärr inte att zooma under inspelning (inget stort problem).
Kameran har AF vid inspelning.
Det går att använda MF vid inspelning MEN den låser kontrollerna när du startar inspelningen dvs du kan inte ställa om fokus när du börjat spela in.

TZ5 har möjlighet att zooma under inspelning.

KOLLA IN MINA EXEMPELVIDEOR I 720P HÄR
HTTP://WWW.VIMEO.COM/XOXOXO

PS: En del är filmade i min butik... gissa vad vi säljer där ;) (Jo jag har köpt lös en LX3 till mig själv + beställt väskan... sååå kisch).

Tackar. Tycker det ser helt ok ut för att komma från en kompakt-kamera.
Mvh Thomas
 
M8 har väl mest gjort sej känd för opålitligheten (mekaniskt/elektroniskt?)och att den klarar vitbalanseringen lika bra som en färgblind.

/K
 
Kan lx3:an verkligen autofokusera under filmning? Jag har läst både ja och nej men bara sett filmsnuttar som visar på att nej-sidan skulle ha rätt. Vore intressant om någon på ja-sidan kunde visa på motsatsen. Någon?
 
Vet någon här hurvida garantin gäller hemma i Sverige på importerade Panasonic-kameror?
Köper jag den genom B&H går den på cirka 3700kr, grovt räknat inkl frakt, jämfört med cirka 4500 i Sverige, om man köper den från www.radars.se som jag inte har handlat genom tidigare, men ändå får bra omdömmen på Prisjakt.
 
Hej!

Är det någon som vet om man kan använda en canonblixt (580 EX II) på LX3:an?, Är ju en ganska avgörande faktor om man kan använda sina gamla prylar om man väljer mellan G10 och LX3?

/Oscr
 
Hej!

Är det någon som vet om man kan använda en canonblixt (580 EX II) på LX3:an?, Är ju en ganska avgörande faktor om man kan använda sina gamla prylar om man väljer mellan G10 och LX3?

/Oscr

Blixtautomatiken hos 580 EX fungerar inte. Däremot kan du köra den i manuellt läge. En enkel lösning är att skaffa en begagnad gammal blixt med inbyggd automatik, exempelvis Nikon SB-24. Den har en liten sensor som mäter ljuset. Blixtar med sådan automatik var vanliga på 70-80-talet och finns därför att få tag i väldigt billiga.

Nikon SB-24/25/26 är extra bra val eftersom de är så moderna och ändå har denna gamla typ av automatik.
 
Vet någon här hurvida garantin gäller hemma i Sverige på importerade Panasonic-kameror?
Köper jag den genom B&H går den på cirka 3700kr, grovt räknat inkl frakt, jämfört med cirka 4500 i Sverige, om man köper den från www.radars.se som jag inte har handlat genom tidigare, men ändå får bra omdömmen på Prisjakt.

Bump. Någon borde ju veta?. Jag laddade ner en engelsk pdf manual men där stod inget om garanti.
 
Har problem ladda ner filerna till min Mac. Vill inte ladda ner alla filerna!!
Någon annan med samma/liknande problem??
Mvh Thomas
 
Skrev lite fel då det var mina Raw-filer jag inte kunde hitta. Lite komplicerat ladda ner till Mac tycker jag. Finns det någon med andra alternativ och Mac?

Mvh Thomas

Vad är det du tycker är komplicerat? Sätt minneskortet i läsaren och kopiera över filerna i vald mapp. Eller använd sladden du fick med kameran.
Kan det bli enklare?
För att öppna RAW-filerna behöver du programmet Silkypix som följer med kameran.
Vad jag vet finns ingen annan konverterare som fungerar för närvarande.
 
Nu är LX3:an recenserad på Dpreview.
Ingen dålig sammanfattning må jag säga! Nog den mest `användbara´ kamera jag någonsin ägt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.