Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Panasonic DMC-GF1 (Lumix G 20mm ƒ/1,7 & Leica DG Macro-Elmarit 45mm ƒ/2,8 Asph./MEGA

Jag har köpt en väska som heter Golla Cam Bag Shadow. Den kostar 300 på nätet, Det är en väldigt fin väska och passar perfekt till en GF1a med 20 mm objektivet. Finns även plats för lite extragrejer som batteri o sökare men inte mer än det, väskan är liten och matchar GF1an som handen i handsken. Tror även den passar till GF1a med zoomen. Väskan är gjord för kameror i denna storleken och har en flyttbar vägg inuti samt snölås uppe under locket. Locket kan stängas antingen med magnet eller också med kardborre.
Helt suverän väska tycker jag, Snygg också, finns i flera färger.
 
Jag letade också rätt länge efter en bra kameraväska till min GF1:a. Är själv rätt så less på de vanliga stilarna som Loewe och liknande helsvarta nylonväskor. Fastnade för National Geographics axelväska i storlek small (Se här).

Jag har GF1:an, ett Leica 50mm Summicron, Panasonics 20mm, laddaren och ett extrabatteri i den.
Den är oerhört bekväm, stötsäker, vattentålig (med innerlock om man vill vara extra försiktig) och, det som jag gillar mest, DEN SER INTE UT SOM EN KAMERAVÄSKA!!

mvh,
Alexander Ax:son Johnson
 
ANNONS