Annons

Orbis ringblixt

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,

Jag har kollat runt lite på ringblixtar och hittat Orbis som verkar vara bra (enl. recensioner här på Fotsidan bl.a.). Jag har tänkt använda den med min Nikon 50mm/1.8, men på bilder som jag sett av blixten verkar den "sticka" fram en hel del så jag funderar på om blixten kommer att vara i vägen för objektivet. Är 50mm/1.8 för "platt" för Orbis?

Någon som vet?

Nu kör jag visserligen Canon och vet inte om det är stor skillnad i storleken mellan Canon och Nikons 50mm/1,8. Men för mig är inte Orbis i vägen med det objektivet. Hålet i mitten på Orbis är stort, så det är nog bara väldigt vidvinkliga och platta objektiv som får problem skulle jag tro.

För övrigt funderar jag på att sälja min Orbis, så hör gärna av dig ifall det låter intressant! :)

Hej,

Jag har kollat runt lite på ringblixtar och hittat Orbis som verkar vara bra (enl. recensioner här på Fotsidan bl.a.). Jag har tänkt använda den med min Nikon 50mm/1.8, men på bilder som jag sett av blixten verkar den "sticka" fram en hel del så jag funderar på om blixten kommer att vara i vägen för objektivet. Är 50mm/1.8 för "platt" för Orbis?

Någon som vet?

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto