Senaste åren har det börjar dyka upp ett så otroligt brett utbud av olika framkallare och behandlare att det börjar bli en salig röra.
Dessutom har många delat upp sina program och filter i oändligt många delar för att kunna sätta lagom låga priset per styck men som sedan blir relativt högt man man vill ha flera.
On1 ser spännande ut och verkar ha tänkt till lite mera än en del andra och mycket tillsalar mig med den.
Det jag saknar i dessa (och i andra tillverkares) presentationer och reklamuppvisningar är den delikata justeringen, den fina färgkorrigeringen, kontrollen och resultatet etc.
I alla dessa videos drar man för sitt liv i reglarna vilket medför att alla landskap ser ut som om man ätit konstiga tabletter, ansikten som efter en aggresiv retusch och arkitekturen med en kontrast som om den fotats med gammal dokumentfilm.
Visa hur man korrigerar en av fem ljuskällor som har en anorlunda färgtemperatur eller markant annat spektrum utan att förändra hudtonen på personen i färgrunden eller någon annanstans
Visa hur man snyggt lyfter skuggorna, hanterar färgbruset eller ev tolkar de raw-flaggor som kameran själv skriver utifrån mitt val i förhållande till den kameratillverkarens egna framkallare.
Det låter kanske lite gnälligt men det känns som att alla bara försöker skrika högst och visa de tuffaste hysteriskt övermättade färgerna.