Tack igen för filerna!
Mitt försök med TIFF-filen default från ON1 fick sämst utfall, så den lämnar vi därhän. Din TIFF-fil är den jag jämförde råfilen i ACR med. Det första är att ON1 inte har någon objektivprofil till ditt Fujiobjektiv, så din bild har mer tunnformig distorsion än bilden i ACR. Det fixar de väl till releasen. Sedan ger ON1 32 pixlar större bild än ACR, vilket märks tydligt när man jämför i full storlek.
Avmosaikeringen (sug på det ordet!) är renare i ON1 än i ACR. I 200% pixelpeepförstoring syns det tydligt och de ormaktiga mönster som man ibland ser med ACR i gräs finns inte i ON1. I 100% visning syns det knappt numera, kanske att ACR är något mer grynig i detaljerna än ON1. Jag är ändå rätt imponerad av ACR/LRs konvertering i jämförelse. Om inte ON1 har andra funktioner som är bättre än ACR/LR, så skulle inte jag byta bara för råkonverteringen.
Eftersom jag printat mängder med bilder i A4-A3 storlek tidigare från X-Pro2, så vet jag att dessa skönhetsfel som ACR/LR fortfarande har, inte syns i en utskrift och naturligtvis inte heller i en nerskalad webbild.