Annons

Olympus c-750

Produkter
(logga in för att koppla)

nikkeb

Medlem
Har fått ett erbjudande om att köpa en olympus c-750 (begagnad) för 1000:-
Är det ett rimligt pris??
 
Bra det var precis det svaret jag ville höra :)

Nån som vet nåt om den kameran??
Jag har aldrig någonsin haft digitalkamera förut. Så är det en bra nybörjarkamera??
 
Tack för adressen... Ska läsa igenom den sidan =)

Ok, en kamera att växa i då kanske? Långsamheten får jag väl stå ut med dessvärre, får kameran först på midsommar, så jag har inte ens sett den ännu, men den ska vara i bra skick iallafall enligt folk som har sett o känt på den...

Ös på med personliga åsikter om kameran då jag e nyfiken på det mesta om den =)

MVH
 
Hade en C740 som jag fö sålde igår. Pga av DSLR. Den kan jämnföras med C750 förutom att den har 3.2mpix. Jag tycker att det är en jättebra kamera. Det enda negativa är att den är lite dålig på att fokusera vid dåliga ljusförhållandena. Men den är mycket bra att lära sig fota med, eftersom det finns mycket manuella inställningar. Duger naturligtvis när man lärt sig att fota också ;)

Jag sysslar med sk flightspotting, altså fota flygplan. Då är det bra med 10x optisk zoom.
http://www.airliners.net/search/pho...rsearch=Magnus Viktorsson&distinct_entry=true
Lite bilder jag tagit med min C740
 
Magnus Viktorsson



Bra bilder =) Gillar speciellt bilden på det röda flygplanet där piloten tittar ut...

Det låter iallafall som du överlag var nöjd med din olympus o det e ju positivt =)
Låter bra att det är en bra nybörjarkamera då det är det jag verkligen behöver o att den även räcker längre än nybörjarstadiet, så man slipper köpa en ny kamera så fort =)
 
Hehe, ska ha det i åtanke =)

Men först jag titta o känna lite på kameran o se om det e nåt jag vill ha =)

Om den inte e nåt för mig så skriver jag till dig runt den 6 Juli, då kameran finns i Sverige...
 
Vill minnas att Ragnemalm m fl recenserat kameran (sök recensioner på fotosidan). Deras missnöje med kamerans autofokus fick mig att börja leta alternativ till C-765. Men för ett pris på en tusenlapp så skulle jag nog stå ut med en "taskig" och egensinnig autofokus.
 
Det verkar vara några stycken som tycker att den e lite långsam... Men jag ska egentligen inte fota nåt som rör på sig så otroligt fort heller, så då borde den ju hinna ställa in sig?? Anledningen till mitt kameraköp e egentligen bara för att ersätta en gammal teknink med ny =)

Får man fråga vad du hittade för alternativ till c-765??
 
nikkeb skrev:
Det verkar vara några stycken som tycker att den e lite långsam... Men jag ska egentligen inte fota nåt som rör på sig så otroligt fort heller, så då borde den ju hinna ställa in sig?? Anledningen till mitt kameraköp e egentligen bara för att ersätta en gammal teknink med ny =)

Får man fråga vad du hittade för alternativ till c-765??

Än så länge lutar det nog åt en Canon S1 IS men jag har inte köpt eller slutgiltigt bestämt mig än.

Men prisskillnaden är ju betydande:)
 
Hejsan!

Jag köpte en C-750 i våras och är helt nöjd.
Kan hålla med att autofokusen inte är så snabb, men det funkar bra för mig iallafall.
Det som avgjorde att jag köpte den var zoomen och möjligheten att göra manuella inställningar.

Absolut värd 1000;- (Jag köpte min för 4000;- )

-Matte-
 
Ok, den såg bra ut iallafall =) som ja sagt tidigare så vet jag ju inte så mycket om själva innehållet på olika kameror =/
Men jag hoppas att du blir nöjd med den...

Jo, det e väl klart att priset är betydande, men canon var ju inte såå överdrivet dyr...
 
Åhh, äntligen en som är helt nöjd, trots seg autofokus =)
Misstänker att det tar ett tag att lära sig vad alla inställningar betyder då jag aldrig har ställt in nåt annat än zoomen på en kamera =/ Så till en början kommer jag nog att hålla mig till dom förinställda intställningarna som finns, för att få nån bild överhuvudtaget =)

Som det verkar hittills så är jag iallafall påväg att göra en bra affär...
 
Då får jag hoppas att jag inte blir besviken när jag väl får kameran... Håller på att längta ihjäl mig, det e ju trots att 20 dagar kvar innan jag får se den =)

Har beställt manual från olympus via mail, eftersom den saknades, får se hur lång tid det tar innan dom skickar hem den, så har man ju iallafall nåt att studera dom närmsta dagarna =)

Och om jag mot all förmodan inte skulle bli nöjd, så lovar jag att höra av mig till Kim Wallung här på forumet =)

Ni får gärna komma med fler personliga åsikter om kameran ni som har/haft en...

MVH
 
ulfc skrev:
Deras missnöje med kamerans autofokus fick mig att börja leta alternativ till C-765.

Den är absolut inte på något sätt sämre än någon annan digitalkamera i klassen, åtminstone inte av den årsmodellen...

Bra köp!!!
 
ulfc skrev:
Vill minnas att Ragnemalm m fl recenserat kameran (sök recensioner på fotosidan). Deras missnöje med kamerans autofokus fick mig att börja leta alternativ till C-765. Men för ett pris på en tusenlapp så skulle jag nog stå ut med en "taskig" och egensinnig autofokus.
Precis. För tusen spänn är det ett fynd, inget snack om saken. För över 6000 var det lite väl många illa putsade hörn. Dels segt autofokus när man är inomhus, och dels flera direkta feldesignpunkter när man försöker använda de lite mer avancerade finesserna.

Men för att ta "närbilder" på tigrarna i djurparken är den kanonbra. Porträttbilder på myror går också ganska bra.
 
Hehe, då får jag leta reda på nån tiger som ställer upp på närbilder =) Annars får jag hålla mig till myrorna då dom är lättare att hitta...

Nån som vet hur den är i jämförelse med canon powershot A80??
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.