iSolen.se
Guest
Så det är inte ett brott att fotografera nakna barn i syfte att exploatera dem sexuellt? Allvarligt talat, lägg mindre tid på att hänga på forum och mer på att bilda dig. Det är faktiskt väldigt tröttsamt när du hela tiden påstår saker som du inte har någon som helst koll på. Jag kommer osökt att tänka på ordspråket "tomma tunnor...".
Och hur ska man kunna se vid fotograferingen vad syftet är menar du? I exemplet ovan klipte mannen bilderna i efterhand och vad jag sett invändes inget vid fotograferingen.
Du känner till att poliser inte får gå in i din kamera hur som helst?
Läs gärna på om Epstein och flera andra fall så kanske du inser det problematiska.
Vilken lag hade du tänkt luta dig mot när du gör din bedömning?
(Gatu)fotar du själv?
Jag vet inte vart du vill komma, men om en och annan "false positive" drabbas i arbetet att försöka stoppa det enorma problemet med sexualbrott, kränkningar, övergrepp, antastande och inskränkningar i de drabbades frihet må väl vara hänt. Jag gnäller inte över att tvingas stanna och blåsa i polisens alkokontroller - tvärtom är jag glad att de finns. Har du samma inställning där, att "vanligt hederligt folk inte ska behöva drabbas"?
Du kommenterade Epsteins kompis-inlägget. Tycker det är utmärkt exempel på när väktare/polis är helt fel ute och jagar brott som inte kan begås.