ANNONS
Annons

<Officiell 40D-tråd> Canon EOS 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Konstigt, för detta var svaret på min fråga ang min order (jag skickade med ordernumret), men jag kanske skall ringa imorgon och se om jag kan få ett annat svar om man inte mailar utan ringer. En sak som tyder på att det tar tid är att det bara står att min order är bekräftad, inte packad. dock kanske det går snabbare om man beställer till hämtlagret i sverige istället för som jag direkt till min adress.

Re: PC City

plindquist skrev:
Ringde just PC City som enligt Prisjakt.se ska ha 40D i lager. De har de inte, har aldrig haft och vet heller inte när de får in. Ganska illa tycker jag.
Bara så att ni inte beställer där och tror på leverans nästa vecka!

MVH
Per
Jag lade märke till detta även jag. Tyvärr är inte informationen som PC City (och Elgiganten) förser oss med helt komplett, vi får nämligen ingen data om att vad de erbjuder är förhandsbeställning. Idag fredag förmiddag kommer vi att åtgärda detta fel!

Hälsningar,
Joakim Franzén
[email protected]

contender skrev:
För att vara en full review var det ganska mycket som han skulle testa senare :)

Ja det kommer mera men det är intressant att läsa de första sansade intrycken...även fast dom kommer från en canonist som herr Atkins...

Iaf så vet jag nu att det blir en 40d för mej oxå :)

Köpa kamera i Kina??

Jag är helt inne på att köpa en 40d men jag funderar på att kanske köpa den i Kina när jag ska dit första veckan i oktober. Priset på huset är ca 7.000:- där men finns det några risker, förutom garanti, med att köpa därifrån?

Har någon några erfarenheter av det eller tankar kring det.

Re: Köpa kamera i Kina??

hanveden skrev:
Jag är helt inne på att köpa en 40d men jag funderar på att kanske köpa den i Kina när jag ska dit första veckan i oktober. Priset på huset är ca 7.000:- där men finns det några risker, förutom garanti, med att köpa därifrån?

Har någon några erfarenheter av det eller tankar kring det.

Jag köpte en hel hög med utrustning när jag bodde i Vietnam. Det enda du skall passa dig för är att du inte luras köpa begagnatutrustning som ny.
De försökte ibland pracka på mig repiga och dammiga objektiv som helt fabriksnya :)

Jag har oxå fått Cyber-Mail, lev V37, trots att jag har/hade köplats 49!
Undrar hur många dom fått in, och hur många som hoppat av.. :)

/M

Jag skulle uppsaktta om ni som har fått era kameror skrev några rader om era först intryck.

Jag är särskilt intresserad av vad ni tycker om det nya autofokussystemet och brusnivåerna på lite högre ISO...... ;o)

Samma här...

I och med att man följt denna tråd maniskt i ett par veckor och tyvärr fått läsa om dessa brusfrågor, så drar jag slutsatsen att vid normalt fotoanvändande har inte de som nyligen fått sina kameror allt för stort "problem" med detta.

Skönt i så fall om det stämmer, vilket jag hoppas.

virgin31 skrev:
Samma här...

I och med att man följt denna tråd maniskt i ett par veckor och tyvärr fått läsa om dessa brusfrågor, så drar jag slutsatsen att vid normalt fotoanvändande har inte de som nyligen fått sina kameror allt för stort "problem" med detta.

Skönt i så fall om det stämmer, vilket jag hoppas.

Jag såg snubben som plåtat fåglar i 400 ISO.
Helt fantastiskt tycker jag. Nästan normgivande.

Avbokade min 40D från Scandinavian i morse. (Köplats 37 för er som har högre)

Säljaren sa att dom får hem kameror så det räcker till alla köande på onsdag i nästa vecka. Jag kan bara säga att den är värd att vänta på :)

Nu måste jag ut och testa lite till.

/Sven

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar