ANNONS
Annons

<Officiell 40D-tråd> Canon EOS 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har släppt min köplats där(CF) också, kanske får de först som ställt sig där sist, då alla andra hoppar av?

MVH

Ola G

aik_putte skrev:
Idag står det att kameran som jag beställde igår är släppt på plock så det betyder väl att dom håller på att skeppa den till Stockholm snart.

Hoppas verkligen det annars har nog Komplett gjort bort sej ordentligt.

aik_putte skrev:
Idag står det att kameran som jag beställde igår är släppt på plock så det betyder väl att dom håller på att skeppa den till Stockholm snart.

Det fanns faktiskt 1 kvar imorse eftersom någon hade avbeställt sin från igår men den är självklart borta nu.

Min är oxå "släppt på plock", frågan VAR i hela världen? Verkligen rafflande det här! Eller är det bara löjligt...

sinduda skrev:
Min är oxå "släppt på plock", frågan VAR i hela världen? Verkligen rafflande det här! Eller är det bara löjligt...

Jag MÅSTE få min före dig så jag får vara i ledningen en liten stund.

Du kan ju komma över i morgon kväll och beskåda underverket efter att jag hämtat den på Björnboda ;)

Den är i Göteborg nu, posten slöar, den har inte rört på sig på över en timme.

Datorn jag köpte från komplett i somras var tyvärr "släppt för plock" i flera dagar innan det hände något mer. Blev försenad med två veckor mot deras utlovade datum.

sinduda skrev:
Kompletts centrallager ligger i Sandefjord i Norge. Om det tar lång tid för dem att plocka får ni skylla på alla lata svenska ungdomar som jobbar där (för att få råd med den obligatoriska 6 månaders sydostasienresan.)

OK, det kan jag bjuda på - den här gången.

Spårningen på posten är inte alltid att lita på på, men Kaffebrus tycks ha andra problem just nu. Min order har varit registrerad på postens "blindspot" utan att ha kommit iväg från Kaffebrus på en hel vecka!

sinduda skrev:

OK, det kan jag bjuda på - den här gången.

Spårningen på posten är inte alltid att lita på på, men Kaffebrus tycks ha andra problem just nu. Min order har varit registrerad på postens "blindspot" utan att ha kommit iväg från Kaffebrus på en hel vecka!

Men min har lämnat Japanfoto och mottagits av posten i alla fall. Den har status "transporteras" men jag vill vet vilken jänvägsstation den senast passerade löpande tack.

Undrar om jag ska ta ut min i solen lite.. Vad ska ni göra då..? ;) ;)

Jag har haft min 400D ett år nu och faktiskt inte upplevt den som liten men nu märker man verkligen hur liten det är till storleken. Många har ju klagat på att 400 är för liten men jag har ändå upplevt att den är helt ok att hålla i och nu med 40D så upplever jag faktiskt att den är jobbigare att hålla i pga vikten. Det är inte stor skillnad med det märks.

Har beslutångest om man ska sälja 400:an eftersom jag bara är amatörfotare men den skulle fungera bra som semesterkamera pga storleken men skulle man verkligen välja den om man väl skulle åka..?

Och varför sitter on/off knappen där den sitter på 40D'n, är väl samma som 30D, har inte vant mig vid det, lättare på 400:an fast troligen är det även en vanesak..

/Benny

Ett superförsta intryck (5 bilder...), jämförelse mot 30D:

Mycket bättre grepp.
Trevlig sökare, (men jag tänkte inte så mycket på det i första titten, men visst.)
Kombinationen 400/5.6 med KENKO Pro 1.4 fokuserar INTE bättre än vad 30D gjorde. Fortfarande lite jagande innan fokus sitter.
Tystare slutarljud, helt annorlunda också.
MF med Live View kommer att bli kanon. Jag provade bara lite handhållet (kollade så att ingen tittade!) men med stativ blir det "skitbra".
Bilderna på grannens fula gula tegelvägg i skugga ser trevliga ut.Rätt exponerat.

Har vart och hämtat min 40D i Högdalens centrum (deras sista). Högdalens foto hade fler igår tydligen, men under natten gjordes inbrott och alla 40D utom de som förvarades i kassaskåp stals. Så vi lär snart få se stulna 40D på andrahandsmarknaden.

Warbird skrev:

Kombinationen 400/5.6 med KENKO Pro 1.4 fokuserar INTE bättre än vad 30D gjorde.

Är det inte lite väl hårt att döma AF:en om den inte är toksnabb på bländare 8? För det är väl vad det blir med 400/5.6 + extender 1.4?

/ Joacim

apple skrev:
Är det inte lite väl hårt att döma AF:en om den inte är toksnabb på bländare 8? För det är väl vad det blir med 400/5.6 + extender 1.4?

/ Joacim

Ja, den har ju inte ens autofokus över 5,6 enligt specen. Har läst mycket gott om AF på utländska forum och hyser hopp om klar förbättring gentemot min 20D.

Warbird skrev:
Sitter åter på jobbet efter en runda ner till Japan Foto i Malmö. Bredvid mig finns en sprillans 40D (fins väl bara sprillans...)
På vägen tillbaka till Ängelholm ringde Kungsholms Foto och undrade om jag fortfarande var inresserad, dom hade fått in kameror idag.
Jag måste bara ät upp min Big Mac först, sedan kanske jag packar upp kameran. Eller ska jag vänta tills ikväll, imorgon har jag inte mycket tid. Vänta till på lördag!
Där har vi det. :)

Haha, här står man i kö (2:a plats) på Kungsholms Foto på Kungsholmen i Stockholm, men Canon skickar kamerorna till "filialen" i Ängelholm först. Kul att Du har blivit erbjuden två kameror, hoppas du njuter av Big Macen (akta så du inte får dressing i den...).
Finns det ingen rättvisa här i världen? Hur länge ska en stackars människa behöva vänta? ;-)

/Per

Björn och Joacim:
Jag dömmer på intet vis ut autofocusen på 40D, däremot hade jag förhoppning om att denna kombination skulle fungera. Jag kan använda 1.4 (tejpad förståss) tillsammans med 100-400 men det har inte gått tillsammans med 400/5.6 tidigare på 30D.
Det känns som om det fattas bara lite för att det ska fungera, och eftersom AF på 40D ska vara "30% bättre" så tänkte jag att, kanske...
(Jag vet att det inte "ska" fungera med f/8)

plindquist skrev:
Haha, här står man i kö (2:a plats) på Kungsholms Foto på Kungsholmen i Stockholm, men Canon skickar kamerorna till "filialen" i Ängelholm först. Kul att Du har blivit erbjuden två kameror, hoppas du njuter av Big Macen (akta så du inte får dressing i den...).
Finns det ingen rättvisa här i världen? Hur länge ska en stackars människa behöva vänta? ;-)

/Per

Du är nog på första plats nu, för jag var där i morse tills jag sade upp platsen.

Missförstå mig rätt nu

Edward skrev:
Har vart och hämtat min 40D i Högdalens centrum (deras sista). Högdalens foto hade fler igår tydligen, men under natten gjordes inbrott och alla 40D utom de som förvarades i kassaskåp stals. Så vi lär snart få se stulna 40D på andrahandsmarknaden.

Egentligen är det ju inte så viktigt och bråttom för min del men..
jag blir lite förvånad över att Schönherrs Foto inte fått några 40D samtidigt som div. butiker i förorter och andra städer redan levererar till kund.
Jag har uppfattat Schönherrs som en butik som håller lager och borde ha bra kontakt med Canon.
Ringde idag och frågade och fick till svar att leverans skulle ske i slutet av september.
Har köpt en del optik där och fått helt ok priser och bra service om ni undrar varför jag beställt just där.

Äntligen har man fått den!
Har inte hunnit packa upp den ännu, men recension kommer så småning om. Hade plats 8 på fotokungen.

Hegethorns hade fått in ett gäng med kameror och gluggar som i första hand gick ut till de kunder som beställt kitpaketet.
Vi som beställt bara kamerhuset får vänta i minst två veckor till.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar