Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

<Officiell 40D-tråd> Canon EOS 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
BugEyes skrev:
Du är nog på första plats nu, för jag var där i morse tills jag sade upp platsen.
Aha, tack för info. Ska bli intressant att se när det går att utnyttja! Rimligen borde de ju få en del av första leveransvågen, men annars får man väl ge sig till tåls.../Per
 
Oj vad jag retar mig på komplett, kan inte släppa det....

Detta skriver dom själva på pricerunner:

Sveriges snabbaste leveranser? Hämtbutiker i Malmö, Sthlm & Gbg – slipp frakten. Nordens största nätbutik med varor för över 200 miljoner på eget lager.

(lägg in valfri svordom här...)
Fick även bekräftat via mail från deras kundtjänst att leveransen är 2-3 veckor, hur i hela friden kan det ta så långt tid?
Jag tror verkligen att de har på lager, den delen brukar stämma (iofs konstigt att de har en kvar fortfarande men alla har kanske avbeställt när man inser att det tar så långt tid)
 
t_sjostrom skrev:
Oj vad jag retar mig på komplett, kan inte släppa det....

Detta skriver dom själva på pricerunner:

Sveriges snabbaste leveranser? Hämtbutiker i Malmö, Sthlm & Gbg – slipp frakten. Nordens största nätbutik med varor för över 200 miljoner på eget lager.

(lägg in valfri svordom här...)
Fick även bekräftat via mail från deras kundtjänst att leveransen är 2-3 veckor, hur i hela friden kan det ta så långt tid?
Jag tror verkligen att de har på lager, den delen brukar stämma (iofs konstigt att de har en kvar fortfarande men alla har kanske avbeställt när man inser att det tar så långt tid)

Va? Levererar dom om 2-3 veckor??
Då avbeställer jag direkt....
 
Ja jag fick detta mail när jag frågade varför de inte skickat ännu, har fortfarande preliminär sändning 5 september på min order:
__________________________________________
(Please keep the subject when replying to this mail.)

Hej,

Vi har dessvärre en del förseningar från lagret, mer information finner du här:
http://www.komplett.se/k/k.asp?action=page&page=news&topic=fberghhjdc-skd5-fd5d-8b9d-98ald3y9f1cv

För närvarande har vi cirka 2-3 veckors leveranstid.

--
Med Vänliga Hälsningar
Jimmy, Komplett.se

__________________________________________

Själv låter jag min order ligga kvar, iom att man kan avbeställa tills den har skcikats från dom, och ser jag jag kan hitta någon annan stans samtidigt. Men det känns hyfsat kört just nu tyvärr de närmska veckorna....
 
t_sjostrom skrev:
Ja jag fick detta mail när jag frågade varför de inte skickat ännu, har fortfarande preliminär sändning 5 september på min order:
__________________________________________
(Please keep the subject when replying to this mail.)

Hej,

Vi har dessvärre en del förseningar från lagret, mer information finner du här:
http://www.komplett.se/k/k.asp?action=page&page=news&topic=fberghhjdc-skd5-fd5d-8b9d-98ald3y9f1cv

För närvarande har vi cirka 2-3 veckors leveranstid.

--
Med Vänliga Hälsningar
Jimmy, Komplett.se

__________________________________________

Själv låter jag min order ligga kvar, iom att man kan avbeställa tills den har skcikats från dom, och ser jag jag kan hitta någon annan stans samtidigt. Men det känns hyfsat kört just nu tyvärr de närmska veckorna....

Riktigt dåligt av dom måste jag säga (kan vara för att jag längtar efter kameran!)

Avbeställningsknappen försvann när dom ändrade till att kameran hade börjat plockats så jag antar att man måste mejla manuellt?
 
Tre bilnk. 75%. Snart klart!

Jag sitter här och väntar på att batteriet ska bli färdigladdat. Att det tar såååå jä...la lång tid.

Avbeställde från från Komplett.se och åkte in till YFO i Malmö. Dom hade flera på hyllan. Både hus och med 17-85, så nu sitter jag här och väntar......................
 
Till alla er som håller på att dö av ångest för att 40D kanske kommer först på onsdag: Tänk om ni hade haft ett annat märke! D300, beräknad leverans i mars, kanske, fast bara tre hus, eller nått.

Själv kanske jag skaffar en 40D i början av nästa år. Innan dess finns inget budgetutrymme. Och då sitter jag idag med en EOS-3! Det är vad jag kallar vänta det.

Ha det / Joacim
 
apple skrev:
Till alla er som håller på att dö av ångest för att 40D kanske kommer först på onsdag: Tänk om ni hade haft ett annat märke! D300, beräknad leverans i mars, kanske, fast bara tre hus, eller nått.

Själv kanske jag skaffar en 40D i början av nästa år. Innan dess finns inget budgetutrymme. Och då sitter jag idag med en EOS-3! Det är vad jag kallar vänta det.

Ha det / Joacim

Ja just..allt är relativt
Hoppas på ett hus från Komplett i morgon
/Christer
 
Plötligt blev det väldigt tyst på detta forum.
Kan det bero på att vissa sitter och deppar för att inte kameran har kommit, resten sitter djupt försjunkna i menyerna på den nya kameran.

/Christer
 
lcnilsson skrev:
Plötligt blev det väldigt tyst på detta forum.
Kan det bero på att vissa sitter och deppar för att inte kameran har kommit, resten sitter djupt försjunkna i menyerna på den nya kameran.

/Christer

Det blir en deppig dag i skolan imorgon, jag som hade hoppats på att få hämta ut den på lunchen och visa upp den i skolan! :( ;)
 
Jag hann med en knapp timmas testande och det positiva intrycket sitter kvar!
Lite av dagens skörd:
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/view.htm?ID=153522

Jag upplever som om AF har lättare att hitta rätt och lättare att följa är 30D, men bedömningen är naturligtvis subjektiv. Lite konstigt att upplevelsen av 6.5 bilder/sekund känns så mycket snabbare än 30D's 5 b/s.
Dessa bilder (utom den sista) är från kamerans jpg men körda genom PS.
 
Tur, nja, det är rätt så gott om rovfåglar i trakterna just nu. Vråken på stolpen är dessutom inte samma som den i luften. Ytterligare 6 rovfåglar flög omkring lite utanför räckhåll...
ISO hade jag på Auto, men på de bilderna hamnade det på 400.
Jag håller på med installation av DPP nu. Ska bli kul att se om RAW.filerna blir lite bättre.

Edit: Noteras bör att ExifPro fungerar för att titta på Raw-filerna.
 
t_sjostrom skrev:
Ja jag fick detta mail när jag frågade varför de inte skickat ännu, har fortfarande preliminär sändning 5 september på min order:
__________________________________________
(Please keep the subject when replying to this mail.)

Hej,

Vi har dessvärre en del förseningar från lagret, mer information finner du här:
http://www.komplett.se/k/k.asp?action=page&page=news&topic=fberghhjdc-skd5-fd5d-8b9d-98ald3y9f1cv

För närvarande har vi cirka 2-3 veckors leveranstid.

--
Med Vänliga Hälsningar
Jimmy, Komplett.se

__________________________________________

Själv låter jag min order ligga kvar, iom att man kan avbeställa tills den har skcikats från dom, och ser jag jag kan hitta någon annan stans samtidigt. Men det känns hyfsat kört just nu tyvärr de närmska veckorna....

Är inte det där ett väldigt generellt besked, i det här specifika fallet bör det vara bättre. I alla fall fick jag av deras support beskedet att min plockade 40D borde vara i hämtbutiken Sthlm på måndag morron. Jag beställde igår kväll då det var 21 kvar.
 
sinduda skrev:
Är inte det där ett väldigt generellt besked, i det här specifika fallet bör det vara bättre. I alla fall fick jag av deras support beskedet att min plockade 40D borde vara i hämtbutiken Sthlm på måndag morron. Jag beställde igår kväll då det var 21 kvar.

Då kanske det finns hopp för mig?
Jag ska också hämta från butiken i Stockholm men jag beställde när det var 9 kvar, fast klockan var inte mycket senare än när du beställde isåfall.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.