apersson850 skrev:
Inte för att jag vet om det intresserar någon, men jag har i alla fall forskat vidare angående att köpa en 40D i USA, när jag nu ändå ska åka dit.
Mina efterforskningar, per internet och telefon, har gett vid handen att för närvarande kränger de olika handlarna ut 40D i parti och minut över diskarna. Efterfrågan är tillräcklig, så de har ingen anledning alls att se över sin prissättning. Tillgång och efterfrågan, som vanligt.
Därför har jag lagt ner tanken på att köpa någon sådan kamera i USA, just nu. Jag ska ändå dit fler gånger innan nyår, så det kan ju hinna ändra sig till dess.
Sedan har jag också kollat att prisskillnaden (före sales tax) på ett Canon EF-S 10-22 hos Ritz camera i Danbury, CT jämfört med hos 42nd Street Photo i New York, NY, är hela USD 160. Sales tax i New York är något högre, men exemplet (jag har fler, men detta är ett av de tydligare) visar ändå att man måste kolla noga var man ska köpa, om man vill göra en bra affär, inte bara en hyfsad.
Men på en 40D, för att komma tillbaka till den, är skillnaden inte lika stor, trots att grundpriset är högre. Här är skillnaden bara tio dollar. Då har de dessutom inga i lager på det billigare stället.