avslutad140924
Avslutat medlemskap
en liten snabb fråga: gäller 6,5 fps även vid "följande autofokus"? (blir tokig på min 20D som jävlas så fort jag slår om till countinious)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
BengtNil skrev:
Hur har ni ställt in c1, c2 och c3?
Alltså inte hur ni gjort det i kameran utan vilka inställningar ni valt...och till vad.
fridhamre skrev:
en liten snabb fråga: gäller 6,5 fps även vid "följande autofokus"?
Snellu skrev:
HEJ!
Jag fotar fågel och har funnit Custom funktionen som mycket användbar såhär långt.
C1 (använder för stillasittande fågel) Endast mittpunkten i AF aktiverad, One shot, Exponeringskompensation 0, ISO400.
Så kommer plötsligt en fågel flygande svänger till C2: (flygande fågel mot himlen) Alla AF punkter aktiverade, AI servo, Exponeringskompensation +2 steg, ISO200.
Så går fågeln ner med skog som bakgrund C3: Ändast mittpunkten aktiverad, AI servo, Exponeringskompensationen 0, ISO 400.
Lite i den här stilen...På min 400D så går dyrbar tid åt att ställa om många parametrar i brådskan och man måste ta blicken från fågeln.
Mvh Matias
PMD skrev:
... (Se sidan 24 i 40D-manualen som länkades till för någon eller några sidor sen i den här tråden).
aik_putte skrev:
Nu har jag testat 40D och det är några saker jag stör mig på som kanske går att fixa om någon vet hur.
Först, när man kollar på sina tagna bilder i kameran och går från visningsläget till fotoläget när man bläddrat bild i visningsläget och sedan går tillbaka till visningsläget så kommer den senast kollade bilden fram, inte den senast tagna, går det att ändra?
Sen när man kollar på bilderna och inte zoomar in så ser dom riktigt utsmetade ut och komprimerade ut så man kan knappt avgöra om bilden blev bra eller inte om man inte zoomar in och kollar skärpan, på min gamla 350D tyckte jag att det var mycket bättre och lättare men det kanske var för att skärmen var mycket mindre, går det att ställa in något där?
Till sist, färgerna känns väldigt överdrivna så att rött blir mer orange och blått blir väldigt kraftigt blått, jag kör Picture Style på Standard men det kanske finns några andra inställningar där som passar bättre för just 40D?
Sen som en parentes så längtar jag till Adobe släpper en uppdatering av ACR så att jag kan öppna RAW-bilderna i programmet som jag är van vid.
Micke B skrev:
Hur j***a länge tar det för batteriet att bli fullt???
Det har ju laddat i... oj.. bara 5 minuter..
..en eeeevigheeet!!!
/M
Ja, jag trodde det, men jag kan inte komma på var jag har fått det ifrån. Det är nog bäst att kolla vid köp.apersson850 skrev:
Men det är kanske alltid CG-580 i USA?
Micke B skrev:
Hur j***a länge tar det för batteriet att bli fullt???
Det har ju laddat i... oj.. bara 5 minuter..
..en eeeevigheeet!!!
/M
Liax skrev:
Jag får min kamera i nästa vecka och jag har redan köpt extrabatterier som ligger fulladdade och klara i skrivbordslådan. Här ska inte förspillas någon tid när kameran väl kommer! ;-)
/Joakim
Enicar skrev:
Det här är ju förstås lätt för oss att säga som redan har en 20D eller en 30D.
Vi var väl lite taskiga mot dom som kommer från en 350/400D. Sorry
PS
Joakim din bröllopsbild på Lina och Ola slår allt i den genren
Pa
Hellberg skrev:
Sorry, har inte hunnit läsa alla 70 sidor så det kanske redan har avhandlats...
Det verkar inte som at inte PS CS3 stöder 40D´s RAW, kan det stämma? =/
aik_putte skrev:
Jo, det funkar sen imorse med Camera Raw 4.2 som nu finns ute!