Yankee
Aktiv medlem
Behöver hjälp. Jag ska handla upp mig på objektiv + lite annat till min 20d.
Jag behöver veta vilka av dessa jag ska köpa alternativt om det finns något annat val.
Likartade prisklasser tack (+ - nån tusing).
Tilläggas bör göra att jag behöver bra ljusstyrka då jag ska fota action på lite längre avstånd när det förmodligen ofta kommer vara ganska dåligt med ljus.
1) Tele
Sigma 70-200mm f/2.8 APO EX HSM eller
Canon Objektiv Ef 70-200/2,8L Usm
2) Vidvinkel
Sigma 24mm F/1.8 EX DG Aspherical MACRO
3) Macro
Canon Objektiv EF 100/2,8 Macro USM
eller
Tamron 90mm 2.8 Macro 1:1
Eller hur bra effekt får man om man sätter på mellanringar på 70-200/2,8L, blir det godkänt men går ej att jämföra med macro objektivet? Isåfall skulle man ju kunna köpa 2.8 IS med mellanringar istället.
Följdfråga, telekonverter 1.4x, hur mycket tappar man då i ljusstyrka på 70-200/2,8L?
4)Blixt
580ex?
Hoppas ni kan svara på mina frågor eftersom det är nån krona som ska ut....
MVH
/Robban
Jag behöver veta vilka av dessa jag ska köpa alternativt om det finns något annat val.
Likartade prisklasser tack (+ - nån tusing).
Tilläggas bör göra att jag behöver bra ljusstyrka då jag ska fota action på lite längre avstånd när det förmodligen ofta kommer vara ganska dåligt med ljus.
1) Tele
Sigma 70-200mm f/2.8 APO EX HSM eller
Canon Objektiv Ef 70-200/2,8L Usm
2) Vidvinkel
Sigma 24mm F/1.8 EX DG Aspherical MACRO
3) Macro
Canon Objektiv EF 100/2,8 Macro USM
eller
Tamron 90mm 2.8 Macro 1:1
Eller hur bra effekt får man om man sätter på mellanringar på 70-200/2,8L, blir det godkänt men går ej att jämföra med macro objektivet? Isåfall skulle man ju kunna köpa 2.8 IS med mellanringar istället.
Följdfråga, telekonverter 1.4x, hur mycket tappar man då i ljusstyrka på 70-200/2,8L?
4)Blixt
580ex?
Hoppas ni kan svara på mina frågor eftersom det är nån krona som ska ut....
MVH
/Robban