Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Objektiv till Pentax K10D
- Trådstartare Emmis_n
- Start datum
beasten
Aktiv medlem
Ett sigma kanske?
Det är ju en stor skillnad på ett fisköga och ett tele....
För natur tele men..men..
Jag nyttjar ofta min Sigma 17-70 2,8-4,5 DG Apo macro.
Det tycker jag är ett mycket bra objektiv till allroundbruk. Bra byggkvalité och ger god bildkvalité vid ett stegs nedbländning...
Som zoom skulle jag nog om budgeten inte är allt för begränsad köpa Pentax 55-300. Har goda erfarenheter av 50-200 som jag tycker är ett trevligare alternativ än Sigmas och Tamrons motsvarande... räkna med att lägga ner lite pengar på en bra glugg cirkas 3000 bör räcka. När plånboken tjocknar till kan man ju gå på de vädertätade Pentaxgluggarna i en helt annan prisklass och med inbyggd fokusmotor...
Pröva några gluggar om du kan och känn på om brännvidden är det du vill ha innan du köper....Många elektronikvaruhus har prövapåavdelningar där man kan testa optik..Gör det.... Har du tur kanske någon byter system och du kan då komma över beg gluggar...
Det är ju en stor skillnad på ett fisköga och ett tele....
För natur tele men..men..
Jag nyttjar ofta min Sigma 17-70 2,8-4,5 DG Apo macro.
Det tycker jag är ett mycket bra objektiv till allroundbruk. Bra byggkvalité och ger god bildkvalité vid ett stegs nedbländning...
Som zoom skulle jag nog om budgeten inte är allt för begränsad köpa Pentax 55-300. Har goda erfarenheter av 50-200 som jag tycker är ett trevligare alternativ än Sigmas och Tamrons motsvarande... räkna med att lägga ner lite pengar på en bra glugg cirkas 3000 bör räcka. När plånboken tjocknar till kan man ju gå på de vädertätade Pentaxgluggarna i en helt annan prisklass och med inbyggd fokusmotor...
Pröva några gluggar om du kan och känn på om brännvidden är det du vill ha innan du köper....Många elektronikvaruhus har prövapåavdelningar där man kan testa optik..Gör det.... Har du tur kanske någon byter system och du kan då komma över beg gluggar...
70Någon som har ett bra tips på ett objektiv till min Pentax? Jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa mig ett fisheye eller ett teleobjektiv. Jag gillar att ta på natur och på skidåkning så ett fisheye kanske vore det bästa, eller?!