Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

gripenfighter

Aktiv medlem
Hej på er!

När jag nyårsdagen var ute och fotograferade gick mitt stativ sönder. Nu undrar jag om jag kan få tips på ett bra stativ som inte tömmer plånboken helt och hållet men som är riktigt bra. Har någon av ett bra råd till mig innan jag köper ett nytt är jag mycket tacksam för svar.

Vänliga hälsningar!

Christian

Vad har du för budget? Vad var det för stativ som gick sönder?

Eftersom det gick sönder kan det inte ha varit allt för bra så undvik ett sånt i framtiden ;-)

Beror på vad du menar med billigt. Du har ju Slik, Manfrotto, Gitzo med flera och i olika material aluminium, kolfiber bland annat. Själv tittar jag på ett Benro som väger ca 1,2kg designat för resor och vars ena ben går att använda som monopod men det kostar ca 4000.- :)

Jag håller med om Benros stativ, har själv ett C258, men Benros huvud BH-1 bör man undvika om ni frågar mig.

Ett riktigt fuskbygge med någon plastbeläggning på kulan som lossnar. Dessutom bara ett vred till både panorering och låsning av kulan, gör den svåranvänd.

Någon som har erfarenhet av Benro C-2691+B-1 som är gjort för den som reser och så finns det en smart lösning med monopod, det ena benet.

Någon som har erfarenhet av Benro C-2691+B-1 som är gjort för den som reser och så finns det en smart lösning med monopod, det ena benet.

Verkar som jag har en liknande från Gadgetinfinity.com
http://gadgetinfinity.com/product.php?productid=17494&cat=260&page=1
med kulhuvud http://gadgetinfinity.com/product.php?productid=16988&cat=354&page=1

Ser likadant ut, men stativet väger endast 1 kg och klarar 8 kg belastning.
Är riktigt nöjd med den och kan varmt rekommendera en sån.

/Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar