Annons

Nytt på FS - Följa-knapparna och begränsa händelser

Produkter
(logga in för att koppla)
Även dom som följer en anonymt borde ses i i antalet som följer en. Som det är just nu så kan det stå att 3 personer följer någon men i själva verket kan det vara hur många som helst, då alla som följer anonymt inte syns i den redovisade siffran. Jag tycker dom anonyma ska räknas med i denna siffra, dock ska dom självklart inte synas när man klickar på att visa vilka som följer.
 
Även dom som följer en anonymt borde ses i i antalet som följer en. Som det är just nu så kan det stå att 3 personer följer någon men i själva verket kan det vara hur många som helst, då alla som följer anonymt inte syns i den redovisade siffran. Jag tycker dom anonyma ska räknas med i denna siffra, dock ska dom självklart inte synas när man klickar på att visa vilka som följer.

Varför är det ett problem?
Snarast blir det mer obegripligt om det står att 36 stycken följer, men det bara listas 3 namn. ;) Det går förstås att spalta upp antalet, men jag ser faktiskt inte värdet av denna information. Är det dolt så är det dolt, tycker jag. Ska folk sitta och spekulera i vad det är för mystifika typer som följer, men som inte visar det?

(För övrigt har jag noterat att vänfunktionen nu försvunnit och att eventuella vänner har hamnat som ömsesidiga följare.)
 
Varför är det ett problem?
Snarast blir det mer obegripligt om det står att 36 stycken följer, men det bara listas 3 namn. ;) Det går förstås att spalta upp antalet, men jag ser faktiskt inte värdet av denna information. Är det dolt så är det dolt, tycker jag. Ska folk sitta och spekulera i vad det är för mystifika typer som följer, men som inte visar det?

(För övrigt har jag noterat att vänfunktionen nu försvunnit och att eventuella vänner har hamnat som ömsesidiga följare.)

Själva syftet med att över huvud taget visa hur många som följer någon är ju att visa hur populär denna person är o då borde man visa det verkliga antalet. Annard fyller det ju ingen funktion att visa hur många som följer någon.
 
Själva syftet med att över huvud taget visa hur många som följer någon är ju att visa hur populär denna person är o då borde man visa det verkliga antalet. Annard fyller det ju ingen funktion att visa hur många som följer någon.

Jag delar inte din uppfattning och tycker att ditt resonemang snarast verkar höra hemma i avdelningen ytligheter från Facebook.
 
Jag delar inte din uppfattning och tycker att ditt resonemang snarast verkar höra hemma i avdelningen ytligheter från Facebook.

Varför ska man annars övet huvud taget visa hur många som följer någon. Då är ju den informationen helt irrelevant ralt igenom. Klart som fan det är en statussymbol, tycka vad man vill om det. Men om siffran ska visas så ska självklart det verkliga antalet följare visas.
 
Jag delar inte din uppfattning och tycker att ditt resonemang snarast verkar höra hemma i avdelningen ytligheter från Facebook.

Förklara gärna för mig varför man ska visa antalet följare över huvud taget!
Det handlar om status, inget annat!
och ska man visa denna status på fs så ska självklart alla följare visas, annars fyller ju detta ingen som helst funktion.
 
Senast ändrad:
Håller med om att dolda följare skall räknas med, skall fixa det - listan får väl visa "+ 4 andra" tex så man förstår varför inte alla som räknats visas

Håller med att räknaren i sig har en viss status, men jag brukar kika på listan med de som följer - iallfall på personer som inte har så många, troligen finns det fler intressanta fotografer där med samma inriktning/intresse som den följde som kan vara intressanta att kolla in.
 
Måste bara säga att jag blev lite besviken när jag loggade in (har ej varit här senaste månaderna pga sjukdom), och såg att "Vänner" var borttaget... "Följer" låter mycket mer kallt och kliniskt, "Vänner" och "Favoriter", ger mig mera positiva vibbar.
Och hur det ev fungerar på twitter eller fb är väl helt ointressant, det här är ju FS, och lite av meningen med att bygga upp ett eget "ekosystem", är väl att det ska kännas "unikt" och eget?

Men det är väl bara att inse att man tillhör en minoritet, och gilla läget, eftersom att det inte verkar vara så många som reagerat....
 
Måste bara säga att jag blev lite besviken när jag loggade in (har ej varit här senaste månaderna pga sjukdom), och såg att "Vänner" var borttaget... "Följer" låter mycket mer kallt och kliniskt, "Vänner" och "Favoriter", ger mig mera positiva vibbar.
Och hur det ev fungerar på twitter eller fb är väl helt ointressant, det här är ju FS, och lite av meningen med att bygga upp ett eget "ekosystem", är väl att det ska kännas "unikt" och eget?

Men det är väl bara att inse att man tillhör en minoritet, och gilla läget, eftersom att det inte verkar vara så många som reagerat....
"Vänner" är ju iofs inte så unikt det heller - ren ripoff på hur det funkar på Facebook (men utan fördelarna - att man kan begränsa vad man delar ut). Jag vet många upplevde det lite omständligt iom godkännande-förfarandet, och Vänner är ibland ett "för nära" ord för olika relationer man kan ha med andra, tex personer man träffat på en fotopromenad. "Följa" är kanske mer kallt, men också mer generiskt.

Ett tips dock om du vill göra listan på de du följer lite mer personlig och varm så kan man skriva in en egen notering som syns - tex "Min vän Johanna är macroproffs" eller "Johnny och jag har plåtat ihop sedan barnsben"
 
Jag saknar att "Följa" funktionen meddelar var och när någon skrivit ett inlägg i "Forum".

Det finns ett antal mycket tekniskt kunniga medlemmar på FS där jag skulle vara intresserad av att läsa de flesta inlägg de gör oavsett ämne. Men det måste gå att slå av även om man vill följa personen som det fungerar nu.
 
fel inställt i "följer"?

Jag har 3 frågor ang. inställningarna



1)Under de inställningarna för den person följer har jag satt en bock i kolumn "nya händelser" att jag vill se de nya bilder som läggs upp från de jag följer. Det verkar inte fungera.....

2)Vidare vill jag inte heller se/läsa i min "händelsesida" de bilder och kommentarer (av de jag följer) som har blivit kommenterade av andra.

3)I "min grundinställninga för dolda händelser" så finns det en bock framför första raden: "Nya kommentarer från dina vänner/följda". Den går inte att ta bort.

Det jag egentligen enbart vill se på min "händelsesida" är de bilderna som läggs upp av de jag följer. Hur ställer man in då?
 
Grundinställningen finns här:
http://www.fotosidan.se/member/agents/logsettings.htm

Du ställer enklast in den så att allt du inte vill se döljs, så slipper du redigera per person du följer. Är det sedan någon person som du vill se även kommentarer från kan du ställe in det för just denne.

Jag har förtydligat texten på sidan där man gör avsteg från den per medlem, hoppas det vart tydligare.
 
Grundinställningen finns här:
http://www.fotosidan.se/member/agents/logsettings.htm

Du ställer enklast in den så att allt du inte vill se döljs, så slipper du redigera per person du följer. Är det sedan någon person som du vill se även kommentarer från kan du ställe in det för just denne.

Jag har förtydligat texten på sidan där man gör avsteg från den per medlem, hoppas det vart tydligare.

Tack för din hjälp!
då undrar jag vad det innebär om man sätter en bock där:
Nya 'Följer'-meddelanden
 
Nä nu läser jag om detta att favorit bild blivit följa istället? Varför? Fattar inte!?
Jag vill bestämma själv vilka fotografer jag vill följa! Jag kanske inte vill följa en fotograf för att jag gillar en bild hos den!?
Mvh
Eva
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.