Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nybörjare

Produkter
(logga in för att koppla)

Tova_

Ny medlem
Hej

Jag vill jätte gärna börja fotografera men det är svårt att välja en kamera. Jag är inte jätte bra på att ta fota men jag vill utvecklas.

Någon som har något tips på en kamera som kostar cirka 2000 kr?

Tyvärr räcker ju inte din budget till en systemkamera, knappast ens begagnat.

En trevlig kamera är Canon Powershot A720 IS som ny kostar 1.995:- på tex cyberphoto.se

Den har fördelen att den har alla de inställningslägen som en systemkamera har (Manuellt, Tids- och Bländarprioritet) vilket gör att den är bra att lära sig med.

Lycka till.

Anders

AFJ skrev:
Tyvärr räcker ju inte din budget till en systemkamera, knappast ens begagnat.

En trevlig kamera är Canon Powershot A720 IS som ny kostar 1.995:- på tex cyberphoto.se

Den har fördelen att den har alla de inställningslägen som en systemkamera har (Manuellt, Tids- och Bländarprioritet) vilket gör att den är bra att lära sig med.

Lycka till.

Anders

Jo, men jag hade tänkt mig en kompakt digital kamera. Så hade inte tänkt en systemkamera.

Tack. Ska kolla upp den kameran.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto