Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nya system från nikon, canon och pentax till hösten?
- Trådstartare b-george
- Start datum
b-george
Medlem
Jag vill absolut inte ha en 10 mp i k100d om det bara är det av alla tre tillverkare så köper jag på en gång.
Nu är det bara välja mellan d40 och k100d.
k100d ink objektiv 18-55 för 4150kr
D40 in 18-55 för 4100 efter cashback.
Pentax får man mer för pengarna men när jag kollar på bilder som är tagna med D40 så ser de bättre ut.
ÅTER IGEN ÅNGEST
Nu är det bara välja mellan d40 och k100d.
k100d ink objektiv 18-55 för 4150kr
D40 in 18-55 för 4100 efter cashback.
Pentax får man mer för pengarna men när jag kollar på bilder som är tagna med D40 så ser de bättre ut.
ÅTER IGEN ÅNGEST
Mankan G
Aktiv medlem
Spekulation!?
Nikon lanserar en ny proffsmodell och kanske uppgraderar sin D200 till D200X. Övriga modeller känns helt relevanta och moderna.
Canon:
Ny 1DS, 40D och en inropare under 400D
Pentax:
Behöver uppgradera sina enklare modeller kanske? Känns lite gamla idag. Inte för att de är dåliga utan bara känslan av att 100:an har funnits länge, för länge?!
Sony:
Var är dom? Det räcker inte med en Alpha. Mer behövs.......
Fuji:
S5 är kanon men den räcker inte. Inropare och en mellanklassare behövs om dom inte vill vara en nischleverantör....
Nikon lanserar en ny proffsmodell och kanske uppgraderar sin D200 till D200X. Övriga modeller känns helt relevanta och moderna.
Canon:
Pentax:
Behöver uppgradera sina enklare modeller kanske? Känns lite gamla idag. Inte för att de är dåliga utan bara känslan av att 100:an har funnits länge, för länge?!
Sony:
Fuji:
S5 är kanon men den räcker inte. Inropare och en mellanklassare behövs om dom inte vill vara en nischleverantör....
Vandraren
Aktiv medlem
Mankan G skrev:
Spekulation!?
[klipp]
<spekulation>
Framför allt så kommer dom med ett nytt objektivprogram som innehåller en VR 400/5.6 för under 15.000...
</spekulation>
RG
Avslutat medlemskap
40D och inte d40b-george skrev:
Då behöver jag inte vänta nikon.
Canons nya modell kommer att var över min budget men hur kan de komma med d40 när redan nikon har d40?
Jimfear
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Tror inte att det kommer några nya instegssystemkameror i höst.
Det kommer bara en pentax k100d som är upphottad med 10 megapixel.
Pentax kommer med en upphottad version som heter K100D Super. Men den har inte 10Mp, utan bara lite andra saker förbättrade.
Info : http://kamerabild.mkf.se/ArticlePag.../20070628151312_ADF081.dbp.asp/1608/show.html
MvH Axel
ondjultomte
Aktiv medlem
Mankan G skrev:
Spekulation!?
Canon:
Pentax:
Sony:
Fuji:
SONy kommer med sin nya "avancerade amatör" kamera sep/okt.
b-george
Medlem
K100d super har ju funnits ute i en månad nu. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=203918
Vad kommer sonys priser var runt?
ondjultomte
Aktiv medlem
b-george skrev:
K100d super har ju funnits ute i en månad nu. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=203918
Vad framtida priser kommer vara kan ingen svara på för något märke ...
Man kan dock gissa, några gissar på 1500 usd klassen. Man kan tänka sig att kameran lägger sig snäppet högre i "prestanda" än canon 40d, pss som A100 vs 400d.
Det kommer ju även en mycket stor drös objektiv till.
Läs mer här:
http://photoclubalpha.com/2007/08/09/sonys-future-alpha-lenses-and-cameras/
Eddy_louix
Aktiv medlem
Det känns ju inte som om någon tillverkare kommer med nya instegsmodeller inom en snar tid, så det är bara att välja bland dagens utbud.
Spelar nog inte så stor roll vilken av D40 lr K100D super du väljer, båda tar lika grymma bilder med dig bakom.
Sedan har ju de olika för och nackdelar; Pentax har väl en mer begränsad begangnadmarknad för objektiv mm, dock får k100d AF på alla AF-gluggar, vilket inte d40 får.
så ge dig ut och välj bara, känn på kamerorna vilken som ligger gooast i handen, och i hjärtat =)
Spelar nog inte så stor roll vilken av D40 lr K100D super du väljer, båda tar lika grymma bilder med dig bakom.
Sedan har ju de olika för och nackdelar; Pentax har väl en mer begränsad begangnadmarknad för objektiv mm, dock får k100d AF på alla AF-gluggar, vilket inte d40 får.
så ge dig ut och välj bara, känn på kamerorna vilken som ligger gooast i handen, och i hjärtat =)
Bokeh
Aktiv medlem
Jag är övertygad om att Nikon kommer att släppa uppföljaren till D200 några dagar efter att Canon släppt sin 40D, och den kommer att slå 40D på alla fronter.
Deras nya Proffsmodell släpps troligen samtidigt, och den slår 1DMKIII på alla fronter, speciellt autofokusen
Nikon är snart herre på täppan igen
Skämt och sido, men det blir nog en intressant höst i år, och helt fel ute kanske jag inte är trots allt, roligt skulle det vara i allafall om jag har rätt.
/kent
Deras nya Proffsmodell släpps troligen samtidigt, och den slår 1DMKIII på alla fronter, speciellt autofokusen
Skämt och sido, men det blir nog en intressant höst i år, och helt fel ute kanske jag inte är trots allt, roligt skulle det vara i allafall om jag har rätt.
/kent
Zotamedu
Aktiv medlem
Jag hoppas att D200x kommer bli en liknande uppdatering som D70s var. Större delen mjukvara som gick att uppdatera utan problem. Inte ör jag riktigt vet vad man skulle vilja förbättra i mjukvaran.Bokeh skrev:
Jag är övertygad om att Nikon kommer att släppa uppföljaren till D200 några dagar efter att Canon släppt sin 40D, och den kommer att slå 40D på alla fronter.
/kent
b-george
Medlem
Eftersom jag bara har ägt kamera mobil så bryr jag mig inte om de kommer med nya dyra och proffsiga modeller, jag är intresserat av de billigare modellerna som kommer kosta runt 6500kr.
När man kollar på D40 så har den jätte färg rikt kort jämförande med k100d men det kanske har med efter behandling att göra?
Om någon har både kamerorna och kunde skriva så skulle mitt val bli klar.
Kolla på denna bild som är taget med d40 hur finna färger den har som k100d saknar.
Utan behandling.
http://johnny.nu/wordpress/wp-content/uploads/2007/08/ored.jpg
När man kollar på D40 så har den jätte färg rikt kort jämförande med k100d men det kanske har med efter behandling att göra?
Om någon har både kamerorna och kunde skriva så skulle mitt val bli klar.
Kolla på denna bild som är taget med d40 hur finna färger den har som k100d saknar.
Utan behandling.
http://johnny.nu/wordpress/wp-content/uploads/2007/08/ored.jpg
Senast ändrad: