Arell
Aktiv medlem
Nu är jag inte med - jag har ju koll på datumet.Det är väl snarare du som är lurad...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu är jag inte med - jag har ju koll på datumet.Det är väl snarare du som är lurad...
Nu är jag inte med - jag har ju koll på datumet.
Nu är jag inte med - jag har ju koll på datumet.
Om du kollar länken som redaktören på Nikon rumors hänvisar till så finns inte sidan, han har nog själv skapat aprilskämtet.
Jo stämmer ryktena får vi veta något om några veckor, den tekniska data verkar helt OK. Priset känns lite högt, troligen över 50000:-, vi får seDet börjar snurra en del Z8 rykten nu, jag är på tok för dåligt insatt för att värdera dom men blir det en Z9 i ett mindre hus och med ett mindre batteri kan den nog bli populär. Om nu prissättningen är rätt...
Det börjar snurra en del Z8 rykten nu, jag är på tok för dåligt insatt för att värdera dom men blir det en Z9 i ett mindre hus och med ett mindre batteri kan den nog bli populär. Om nu prissättningen är rätt...
Jo stämmer ryktena får vi veta något om några veckor, den tekniska data verkar helt OK. Priset känns lite högt, troligen över 50000:-, vi får se
Många vill nog ha en mindre och lättare kamera än Z9, eftersom de tar bort kraftigare batterier så är det väl något annat som behöver kraft som drabbas, men för mig så är det precis det jag vill ha om det nu blir en sådan. Men det svänger varje dag om det är Z8 eller Z7iii som får 60Mpix sensor, men jag klarar mig fint med 40 om det håller nere priset. Så tar jag hellre en APS-C på 30Mpix för mellanskillnaden. En strippad Z9 och en uppixlad APS-C är mitt dream teamOm bilderna och allt stämmer så undrar jag lite vad skillnaden blir med en Z8 jämfört med en Z9, förutom att Z8 är mindre, lättare och bara har 2 fn knappar. Känns som ett återsläpp av Z9 bara.
En sådan APS-C välkomnas om den har IBIS och en följande af som är betydligt mer träffsäker än på dagens Z50/6/7. Över huvud taget tycker jag att det är på tiden att Nikon ersätter D500 med en motsvarande spegellös variant, som dessutom är ännu bättre men med samma prisnivå som D500!Många vill nog ha en mindre och lättare kamera än Z9, eftersom de tar bort kraftigare batterier så är det väl något annat som behöver kraft som drabbas, men för mig så är det precis det jag vill ha om det nu blir en sådan. Men det svänger varje dag om det är Z8 eller Z7iii som får 60Mpix sensor, men jag klarar mig fint med 40 om det håller nere priset. Så tar jag hellre en APS-C på 30Mpix för mellanskillnaden. En strippad Z9 och en uppixlad APS-C är mitt dream team
Om bilderna och allt stämmer så undrar jag lite vad skillnaden blir med en Z8 jämfört med en Z9, förutom att Z8 är mindre, lättare och bara har 2 fn knappar. Känns som ett återsläpp av Z9 bara.
Nikon har släppt en teaser https://www.youtube.com/live/RmICzTiHO88?feature=share. Nedräkning nu 13 dagar kvar och en symbol 8 samt en "play" symbol. Ska vi gissa på en nikon Z8 som är riktad mot video.
Var då?Att det är Z8 kan vi nog räkna med, frågetecknet längst ner är ersatt med en åtta
Det behövs någonting som Z8 kan, utöver formfaktorn, erbjuda som Z9 inte har. Dynamiskt omfång eller vad som helst. Eller lågt pris förstås, 10k eller ännu lägre mot Z9, skulle vara ett bra argument