Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya designen på fotosidan...

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har säkert missat dina inlägg varför fotografens namn ska stå, men titeln har väl ändå inget med fotografen att göra?

Vill man se en fotografs bilder tycker jag hellre att man lägger en bevakning på denne.


/ Marcus
 
Brummelisa skrev:
men titeln har väl ändå inget med fotografen att göra?
Det är därför jag skrev mitt användarnamn inom parentes.
Brummelisa skrev:
Vill man se en fotografs bilder tycker jag hellre att man lägger en bevakning på denne.
Och jag tycker inte man ska behöva göra det..vilket för övrigt enbart betalande medlemmar kan göra.
 
Hustomten skrev:
Det var ju det jag sa i en annan tråd Kim, du fokuserar mer på person än på bild.
Det är tydligt att det är så du vill se det, oavsätt vad jag säger.
Du menar alltså att man automatiskt tycker det är viktigare med namnet, bara för att man vill ha namnet med?

Det skulle vara precis som att resonera som att det är viktigast med vindrutetorkare...bara för att man vill ha det på bilen.

Det är faktiskt fullt möjligt att tycka att bilden är det viktiga och ändå vilja ha med namnet..tro det eller ej..
 
Sluta med det där... Namn och annan sådan information har inte i bildens titel att göra.
 
Är det bara jag som tycker att de "slumpvalda" bilderna efter designförändringen plötsligt håller mycket högre klass???

Likaså reagerar jag över de nya kritikbilderna som jag också tycker har varit ovanligt bra de senaste två dagarna.. hmm.. kanske bara som jag inbillar mig.

Hursomhelst tycker jag att det hela blivit mycket snyggt och fräscht! All heder till kodknackarna och designfolket!
 
sagan skrev:
Så man får inte längre själv bestämma bildens titel..okej..

Naturligtvis får man kalla sin bild vad man vill men du gör det ju uppenbarligen som protest för att vi tagit bort namnen, och vill sätta dig över beslutet om att Fotosidan nu inte visar namnet i översikten. En ändring majoriteten verkligen välkomnar, vi har fått en drös positiva mail om det förutom inläggen här.
 
Jag har inte läst alla inlägg men när man väljer gråbeige bakgrund till en bild så försvinner texten med fotografens namn och Copyright. När man väljer svart bakgrund försvinner all svart text. Är detta något som kan åtgärdas?
 
clindh skrev:
Naturligtvis får man kalla sin bild vad man vill men du gör det ju uppenbarligen som protest för att vi tagit bort namnen, och vill sätta dig över beslutet om att Fotosidan nu inte visar namnet i översikten. En ändring majoriteten verkligen välkomnar, vi har fått en drös positiva mail om det förutom inläggen här.
Okej, jag accepterar..men jag tycker att det borde vara upp till var och en.
Bara min åsikt.
Jag har ändrat titlarna.

Det blev bra med den vita texten..nu syns det tydligt!
 
Graal skrev:
Jag har inte läst alla inlägg men när man väljer gråbeige bakgrund till en bild så försvinner texten med fotografens namn och Copyright. När man väljer svart bakgrund försvinner all svart text. Är detta något som kan åtgärdas?

Ja det skall fixas, knapparna där var ett "snabbhack" sent på kvällen.
 
Magnus77 skrev:
Är det bara jag som tycker att de "slumpvalda" bilderna efter designförändringen plötsligt håller mycket högre klass???

Likaså reagerar jag över de nya kritikbilderna som jag också tycker har varit ovanligt bra de senaste två dagarna.. hmm.. kanske bara som jag inbillar mig.


Jag har också tänkt samma sak. Kan det vara så enkelt att bara för att man har en bakgrundsfärg så ser "alla" bilder mycket bättre ut?

/ Marcus
 
Har också upplevt att bilderna ser bättre ut med den nya bakgrunden. Jag tror att det är för att ögat anpassar sig till den omgivande ytan om den är dominerande. Dessutom kommer bilden fram bättre genom den inramning som nu blivit. Det är inte utan anledning som bilder ramas in när de sätts upp på vägg, utställningar mm.
 
Den grå färgen är helt klart bättre än den vita.

Om nu tjejens plutande läppar är något att irritera sig över, kan man inte byta ut dessa bilder med jämna mellanrum?
Ett annat alternativ är att sätta en liten täckande tejpbit på skärmen...
 
Överlag trevliga ändringar!

Gillar både den vita och den mellangrå bakgrundsfärgen. Den svarta känns dock lite väl mörk. Kanske kan man byta ut den mot en mörkt grå istället?
 
Tycker den nya designen är alldeles förträfflig, en klar förbättring. Tack för den.

Det enda jag saknar är att kunna välja bakgrundsfärg till ens egna bilder. Tycker man ska kunna välja t.ex svart och sen ska bakgrundsfärgen vara svart för alla som tittar på bilden. Bakgrundsfärgen ger ju bilden ett sorts uttryck och det vill jag bestämma.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.