Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya designen på fotosidan...

Produkter
(logga in för att koppla)
Om tex. Mattias Klum hade lagt upp en bild får han garanterat fler som tittar och fler kommentarer om hans namn står under tumnageln än om det inte gör det. (Inget ont om honom. Tar fantastiska bilder.)

Bort med namnen under bilderna. Bilden ska tala för sig själv.
 
Satt nästan 10 min innan jag märkte att siten bytt utseende och det kom inte förrän när jag gluttade in på "nya bilder" och märkte att vi slapp se fotografernas namn, kommentarer och betyg.
Jäkligt snyggt jobbat med förändringen.
MVH Eva
 
Oscar skrev:
Om tex. Mattias Klum hade lagt upp en bild får han garanterat fler som tittar och fler kommentarer om hans namn står under tumnageln än om det inte gör det. (Inget ont om honom. Tar fantastiska bilder.)

Bort med namnen under bilderna. Bilden ska tala för sig själv.

Precis! och jag tror inte Mattias hade velat ha kommentarer för att han var han, Jag tror han mer skulle uppskatta kommentarer han fått för att bilden väckt intresse.
 
Bredden i forumet...

... har ju ökats. Kan man då tänka sig att tillåta bredare bilder i forumtrådarna?
 
Hustomten skrev:
Kim: Vad tillförde namnet då?
Då slipper man klicka på bilden för att se vem fotografen är.

Som det är nu blir det till att lägga in fler bevakningar på de fotograf man vill följa..jag har ingen lust att klicka på alla bilder.

Hm..kom på att det inte var något problem..man ser ju vem som plåtat när man går igenom bilderna i stor storlek (vilket jag brukar göra).

Tycker inte det blev någon större skillnad alls m.a.o..lite krångligare att se vem fotografen är bara.
 
Senast ändrad:
sagan skrev:
Då slipper man klicka på bilden för att se vem fotografen är.
Som det är nu blir det till att lägga in fler bevakningar på de fotograf man vill följa..jag har ingen lust att klicka på alla bilder.
Det är naturligtvis upp till var och en att välja vilka bilder man vill se. Men att använda namnet för att sålla tycker jag är tråkigt. Risken är att det blir små klubbar i klubben där samma fotografer bevakar, bedömmer (och berömmer) varandras bilder och struntar i andra.
 
Oscar skrev:
Det är naturligtvis upp till var och en att välja vilka bilder man vill se. Men att använda namnet för att sålla tycker jag är tråkigt. Risken är att det blir små klubbar i klubben där samma fotografer bevakar, bedömmer (och berömmer) varandras bilder och struntar i andra.

Jovisst..jag erkänner att jag kollar på vissa utvalda fotografers bilder i första hand, vilket beror på:

1. de kommenterar mina bilder
2. jag känner fotograferna i fråga.
3. jag vet att de är duktigt fotografer och ofta kommer med spännande/intressanta bilder

Men jag kollar gärna och mycket på (för mig) helt okända fotografers bilder oxå.

Jag tror inte det varken är möjligt eller önskvärt att hindra folk från att kolla på bilder från sina favoriter och vänner.

Risken är väl snarast att de lägger bevakning på de som intresserar dem och struntar helt i att kolla på tumnaglarna som det är nu.

Jag tycker det var bättre som det var tidigare.
 
håller på att kika igenom allt som är nytt. än så länge gillar jag det.
men en sak stör jag mig jääääättemycket på.
jag har valt i mina inställningar att jag ska få upp 250 tumnaglar när jag tittar på senast inlagda.
men nu blir det istället sjuttiofjorton (känns det som) sidor med dessa 250 bilder!
jag har bredband och vill utnyttja det!!
jag vill INTE sitta och bläddra, annars hade jag ju valt typ 14 tumnaglar eller nåt.
nå jag är inte helt inne på hur det är tänkt. men jag kräks lite över att behöva bläddra och drar mig för att kika igenom senast inlagda bilder nu.
jag vill ha valfrihet!! jag vill utnyttja min feta bandbredd!! jag vill ha mina 250 bilder på samma sida!
 
I övrigt tycker jag designförändringarna är snygga och bra..men man borde kunna välja en bakgrundsfärg som standard, så man slapp ändra färg för varje bild.

Det vore oxå bra om man kunde välja bakgundsfärg även för tumnaglarna.
 
Nya designen ser väl bra ut men "Fotosidan" ??
Passar snart bättre med Kludd,Kladd och PS sidan !!
mvh/Gunte..
 
En bra fotosida har blivit ännu bättre!

Bara att kritikerbilderna är anonyma tills man klickar på dem.Nu kommer bilderna att bli det enda kriteriet för att titta närmare inte fotografens namn.

Bra att sidan blivit bredare.

Grattis!
 
sagan skrev:
Jag tror inte det varken är möjligt eller önskvärt att hindra folk från att kolla på bilder från sina favoriter och vänner.
Det tror inte jag heller. Jag tycker bevakningsfunktionen är suverän och jag tittar naturligtvis också på bilder från de jag känner och andra erkänt duktiga fotografer, men inte enbart dessa. Min poäng var att först titta på tumnagelbilden och bedöma denna. Vem som sen har tagit bilden är intressant men inte avgörande för om jag ska titta på den. Därför tycker jag förändringen är till det bättre.
 
När jag klickar på länken "inställningar" i rutan till höger uppe i toppen kommer jag bara till min egen fotosida. Ska det vara så?
 
Oscar skrev:
Det tror inte jag heller. Jag tycker bevakningsfunktionen är suverän och jag tittar naturligtvis också på bilder från de jag känner och andra erkänt duktiga fotografer, men inte enbart dessa. Min poäng var att först titta på tumnagelbilden och bedöma denna. Vem som sen har tagit bilden är intressant men inte avgörande för om jag ska titta på den. Därför tycker jag förändringen är till det bättre.

Jag förstår vad du menar..men namnet har iaf inte hindrat mig från att titta på en bild som ser intressant ut :)
Men du tror alltså att man bedömer en bild annorlunda om man inte vet vem som tagit den redan på tumnageln?

Jag tycker tumnageln bara är som en "teaser" och det är först när man ser stora bilden som man bedömer bilden..och då ser man ju namnet iaf.
 
sagan skrev:
Men du tror alltså att man bedömer en bild annorlunda om man inte vet vem som tagit den redan på tumnageln?
Jag tycker tumnageln bara är som en "teaser" och det är först när man ser stora bilden som man bedömer bilden..och då ser man ju namnet iaf.
Nej, bilderna bedöms nog lika när man väl klickat upp dem i större storlek, men jag tror att fler kommer få sina tumnaglar klickade nu. Jag kan bara gå till mig själv. Jag tittar mer på bilder som fått ett högt medelbetyg och som tagits av någon som tidigare gjort bra ifrån sig.
 
Estethia skrev:
håller på att kika igenom allt som är nytt. än så länge gillar jag det.
men en sak stör jag mig jääääättemycket på.
jag har valt i mina inställningar att jag ska få upp 250 tumnaglar när jag tittar på senast inlagda
Fixat.
 
gunte skrev:
Nya designen ser väl bra ut men "Fotosidan" ??
Passar snart bättre med Kludd,Kladd och PS sidan !!
Hur menar du då? Alla bilder här baseras ju på fotografier. Eller vilken dimension befinner du dig i idag?
 
En skum grej. Så här har det iofs alltid varit. Om ngn har skrivit i min gästbok och jag trycker på svara så kommer svaret inte till personen som skrivet (som jag ju vill svara) utan till min egen gästbok. Är inte detta jättedumt?
 
Man kan lägga en bevakning på sina gästboksinlägg och då får man ett mejl när någon svarat.
Att svaret hamnar i egna gästboken är väl helt logiskt..hur skulle det se ut om svaret stog på ett helt annat ställe än frågan?
Om du vill svara utan att det ska synas i din gästbok så är det ju bara att mejla eller skriva i personens egen gästbok.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.