Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya designen på fotosidan...

Produkter
(logga in för att koppla)
Väljs portfoliobilderna på förstasidan slumpmässigt av alla portfolior eller sker det ett annat urval där också?
Jag tycker samma fotografer dyker upp hela tiden men det kanske är inbillning...

Jesper
 
Det är helt slumpmäsigt på bilder - så den som har många bilder har en statistisk större chans. Så det vore rättvisare att slumpa guldmedlemmar, sedan slumpa fram en av respektives bilder.

Eller kanske man skall via småbilden för en av dennes portfolioalbum istället, och länka till dess översikt av bilder?
 
Pro:

-- formgivningen är bättre
-- bra med färgalternativ till bakgrunden
-- förstasidans slumpbilder

Contra:

-- fotografnamnet visas ej vid tumnaglarna


Förbättringar:

-- inför veckans bild/fotograf/kommentator
-- försök lyfta fram diskussioner om bilder på
ett mera påtagligt sätt (t.ex. i form av
veckans bild att särskilt diskutera kring)
-- arbeta för att få någon krönikör
 
Mycket trevligt design! Tycker däremot det är synd att nya bilder inte visas längre på framsidan. De gjorde sidan mycket mer levande.
 
Det är jättebra med en ny design, men...

* Jag saknar senast inlagda bild. Tycker att det var kul att se en ny bild varje gång jag gick in på sidan (några gånger om dagen).

* Den svarta färgen på loggan är lite väl tung.

Annars jättebra!

/Daniel Nordenskjöld
 
Re: Dagens kommentar-funktion på FS?

Picture skrev:
Kan ni inte ta er en funderare över Dagens kommentarfunktionen också? Den diskuteras på

Ja, att kunna bedöma kommentarer har varit uppe många gånger, både för detta bruk och för att premiera de som skriver bra (tex en poäng eller medalj "Toppkommentator" på profilsidan). Jag antar att "tumme upp/ner"-betyg skulle räcka.

Det är förståss en del pyssel inblandat, man måste spara alla betygsättningar så man inte kan rösta mer än en gång på samma etc. Det kommer nog med tiden men just nu är fokus på att få klart poolerna.
 
Nu blir det ju knas ju!

Tidigare har jag kunnat titta på samtliga nya kritikbilder i "stor"-format, genom att använda "Hoppa över"-knappen... men nu kan jag bara kolla 20 bilder i taget och dessutom måste jag tillbaka till ursprungssidan (tumnaglarna) innan jag kan fortsätta där jag var.. hängde ni med? =S
Varför är det så? Eller är det jag som missat nåt i den nya designen/funktionerna?
Som det är nu, just den funktionen... så tycker jag det är blä!
I övrigt tycker jag designen är snygg. =D
 
Det där är en bugg jag vet om, den kommer bara ihåg urvalet per sida fn.

Håll ut, jag får mer tid att fixa saker efter Vildmarksmässan i helgen (nej Fotosidan är inte med i år, jag finns i Utsidan.se-montern om någon vill hälsa på)
 
Jag saknar åxå senast inlagda bild på framsidan.
Annars tycker jag den nya designen är fin, kul att ett par av mina gamla önskemål numera är implementerade.

Bra jobbat PG!
 
Klicka vidare till nästa bild - "Kontakta fotografen..."

Vet inte om det varit uppe tidigare men när man försöker klicka vidare till nästa bild i albumet så kommer en elak ruta upp, "kontakta fotografen om du vill använda bilden" eller nåt i den stilen. Vad jag märkt hittills så gäller det alla knappar uppe på sidan också (tex "din sida" och "fotosidan.se" osv). Men har ju funkat förut så det borde kanske inte vara så svårt att fixa:)
 
Vid inloggning efter att ha skrivit användarnamn fungerar inte tangenten (den med två pilar som går åt olika håll, fjärde raden nedifrån längst till vänster) som gör att jag kan hoppa ner till lösenord utan att behöva klicka i den rutan med musen. Denna tangent fungerar annars. Konstigt, har det med fotosidans programmering att göra?


Jo, nu funkar den igen. Ibland flyttar tangenten ner hela sidan ett snäpp, ibland bara till lösenordsrutan. Trolleri...
 
Det som jag skulle vela ha är att trotts man inte är inloggad ska kunna söka reda på en fotograf...

Detta är bra då man kan ange fotosidan som sida och ange ens alias vilket gör det ganska lätt för andra att hitta just ens bilder.

Annars gllar jag den nya designen som ibland tyvär kan kännas lite klottrig på start sidan.

Tycker det är jätte bra att man kan gå in så man kan komma till sidan så som alla ser den utan behöva gå in på ens sida och sedan klicka sig vidare...

John - Som är lite snurrig just nu så svammel är ett faktum =)
 
En till grej som jag iofs sett tidigare men som jag tycker är lite dum är länken till recensioner som finns på användarprofilerna. När man klickar därifrån visas inte de enskilda produkterna som recenserats utan själva "startsidan" till recensionerna. Jag tycker det vore bättre om det kom upp en lista över de recensioner som användaren lagt in då den länken som finns nu är ganska meningslös i mina ögon.

(Sen visar ju en del sin utrustning under "min kameraväska", men det är ju inte alla som visar upp sina prylar och så är det sällan någon recenserar alla sina saker...men den länken är bra annars.)
 
Re: Nu gick det upp ett ljus

Dette skrev:
Haha, var det på Matrixbilderna? Undrade lite över det, tyckte inte att Matrix var någon saga liksom.
Va?! Matrix är väl en modern saga om något ;-)
Det var på mina tre senaste inlagda bilder bl.a Matrix II.
 
JanOlofHärnström skrev:
Jag gillar bildremsan till höger. Det känns som bilder och bildskapandet lyfts fram vilket jag tycker är bra. Det är enligt mig sidans kärna.

Jag börjar dock tröttna på bildremsan på startsidan...väldigt fina bilder men det är synd att det inte är ett större urval som visas. Som det är nu är det ganska ofta man möts av samma bilder/fotografer och då tycker jag det börjar bli lite meningslöst att ha funktionen över huvud taget. Trots att de oftast är väldigt fina är det nog sällan det är så värst intresseväckande att visa bilder man redan sett. Tycker det verkar bra att ni gör ett visst urval men som det är nu känns det så pass snävt att det känns bättre att ha det som ni hade förut, men det gäller väl bara det två översta i så fall.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.