Annons

Nya designen på fotosidan...

Produkter
(logga in för att koppla)
Har kollat fram och tillbaks under eftermiddagen nu, men mitt öga har inte vant sig. Jag gillar inte heller det svarta i toppen men i övrigt så ser det ju bra ut med ändringarna. Ett extra plus för det utökade mellanrummet mellan bilderna och den nya uppdelningen i menyerna..
 
Da´Russian Stallion skrev:
tyckte denhär designen ör mycket fulare än den gamla, det svarta passa inte alls in. trodde det va nått fel först. Kan ni inte byta färg på det svarta till nått mer neutralt som inte skär i ögonen lika mycket?

Tråkigt! Jag delar inte din åsikt om att våra färger skulle skära i ögonen.Vi har hållt oss till neutrala basfärger om än med mörkare ton, samt lite färggladare accentfärger för detaljer och pushar.
 
Jag tycker det svarta är snyggt och hade gärna även sett någon gråaktig färg när man ser sina bilder.

Nu är det ju inte så jättemycket skillnad i designen (värre är det på usefilm.com), men än så länge gillar jag det.

/ Marcus - som älskar när saker ändrar på sig :)
 
När man tittar på bilderna kunde ni inte ha den färgen ni har på första sidan runt bilderna som bakgrundsfärg då (runt bilden).

Jag tycker det blir läckrare med en annan färg än vit runt bilderna när man tittar. Det känns lite proffsigare.

Jag gillar även så ni har gjort med senaste bilderna. Direkt länk där många bilder kommer fram och sorteras i "rätt" ordning.

Nu kan jag ta bort mitt bokmärke :)

/ Marcus
 
Angående den nya designen, så är jag lite benägen att hålla med om att den svarta färgen är lite väl mycket. Gillade verkligen den "gamla" fotosidan pga av att den hade bilderna i ett tydligare fokus, rent designmässigt. Själva fotosidans layout höll sig i bakgrunden mer än den gör idag. Det svarta är inte fult men det tar uppmärksamhet från bildmaterialet. De tidigare helt dominerande ljusa gråtonerna var enligt min personliga åsikt betydligt trevligare o passande ändamålet. Även den grå plattan bakom senast inlaggda bild m.m. känns lite för mycket(mörk) samt för tom utöver bildinnehållet.

Ta inte detta som ett argt inlägg, detta är min åsikt och snarare än hyllning till den tidigare layouten än en sågning av förändringarna. Sidan är fortfarnade helt okej, men den tidigare "diskretare" formen är enligt min åsikt bättre lämpad för en fotosida av detta slag.

Finns det någon speciell tanke med den estetiska förändringen?
 
Jag har en hel massa synpunkter på nya layoten men nöjer mig tillsvidare med att undra lite hur ni tänkt när det gäller sidan Radannonser. Som det är nu möts man av en tabell med helt ovidkommande info och måste scrolla ner en hel sida för att se köp&sälj-rubrikerna. (Jo jag vet vad sifforna betyder och har för funktion men som de presenteras nu uppfattas de mer som ointressant statistik). Dessutom bör man inte lägga en kategorirubrik som "Odefinierade" högst upp i en lista. Tänk på vilka rubriker som är populärast och sortera dem därefter.

Synd att Annonsrubrikerna har kommit i skymundan, de borde ju hilightas eftersom det ju är de man kommer till Radannonser för.
Fram för lättillgänglighet!
/bjanha
 
Senast ändrad:
Jag tycker det är mycket snyggare nu när man trycker på 'se nya bilder' på förstasidan. Bilderna lyser verkligen. Sen när man trycker på dem så gör den vita bakgrunden att dem blir för ljusa och det blir inte lika snyggt (tycker jag).

/ Marcus
 
Brummelisa skrev:
Jag tycker det är mycket snyggare nu när man trycker på 'se nya bilder' på förstasidan. Bilderna lyser verkligen. Sen när man trycker på dem så gör den vita bakgrunden att dem blir för ljusa och det blir inte lika snyggt (tycker jag).

/ Marcus
Snälla snälla snälla kreatörer av fotosidan, lyssna inte på detta.. Jag tycker inte det blir bättre och dessutom skär sig mina tonade s/v tumnaglar mot bakgrunden nu. Jag ska radera dem ändå, men tänk på hur illa många toningar gör sig till den nya bg för tummarna. Vitt passar till allt och det är alltid lätt att välja sin egen ram i PS för att skärma av om man vill.

Och trots att jag kritiserar ett och annat så tycker jag det mesta är bra som sagt..

PS. Samma bg till senast inlagda på förstasidan tycker jag däremot är ok, det blir en annan sak där bilderna bara glider förbi och inte stannar permanent. Där på förstasidan är det snyggt med den bg. DS
 
Senast ändrad:
Vi vill förvarna om ett viss designtestande och andra temporära förändringar under de närmaste dagarna.

Om illamåendet kommer över er, gå ut i friska luften och fotografera ett slag - så kanske vi ändrat när ni kommer in igen. Eller inte.
 
Nya färgen är helskön! Jag tycker fotosidan har fått ett rejält lyft. Kul att man kan välja vilken färg bilderna ska visas mot oxå, men den svarta funkar inte så bra för då ser man inte fotografens namn och bildtiteln eftersom dom oxå har svart text. Och tack tack tack för att ni har ökat avståndet mellan tumnagalarna.

Jag är helnöjd!
/Micke
 
Jag gillar att man nu kan välja bakgrundsfärg när man tittar på bilder. Nu undrar jag lite försynt om man kan tänka sig att få sätta färg när man laddar upp oxå.... ;)
 
Hmm, kanske är tur att grafiken i min dator har valt att lägga av just i dag - ingen risk för illamående här inte.... Den nya designen är dock lite skum i links, men det kanske ordnar sig så småningom. Ska bli spännande att se sidan _med_ grafik när datorn tillfrisknat.
 
bakgrundsfärg

såg just att man kan välja bakgrundsfärg när man tittar på en bild. skulle vara kul att kunna göra så på sin sida också (så att en viss färg syns när andra besöker ens sida alltså), och inte bara om man är brons-, silver-, eller guldmedlem helst!
 
bjanha skrev:
[ gäller sidan Radannonser. Som det är nu möts man av en tabell med helt ovidkommande info och måste scrolla ner en hel sida för att se köp&sälj-rubrikerna. (Jo jag vet vad sifforna betyder och har för funktion men som de presenteras nu uppfattas de mer som ointressant statistik). Dessutom bör man inte lägga en kategorirubrik som "Odefinierade" högst upp i en lista. Tänk på vilka rubriker som är populärast och sortera dem därefter.

Jag tycker att det är bra det här , lättöverskådligt .
I vilken ordning rubrikerna sitter känns ovidkommande .
Men jag skulle gärna se att medlemmar får ett begränsatt antal annonser per vecka att sätta in .
Det för att motverka otyget med att man lägger in samma anons flera gånger per dag bara för att hamna längst upp i listan .
Känns bara drygt att läsa samma annons flera gånger (ofta med annan rubrik )
Kanske kan varje medlem ha två fria annonser per vecka & betala en summa för dom övriga ?
 
Senast ändrad:
Oh yes! Detta blev ju super. Framför allt gillar jag att fotografens namn inte längre syns i tumnagelvyn. Detta tror jag kommer leda till fler kommentarer.
Jag tycker vissa fotografer har fått mycket uppmärksamhet på grund av att de byggt upp nåt sorts rykte kring sig på fotosidan medan de som håller en lägre profil inte fått lika mycket kommentarer osv.
Jag hoppas att det inte är så som jag uppfattat det men om man byter namn osv på fotosidan tar jag detta som en bekräftelse på min misstanke, och att personerna ifråga dessutom fattat det på samma sätt.

Bra jobbat fotosidan-crew!
 
Jag håller med Stefan. Det känns mycket bättre att inte se fotografen och då enbart gå efter känslan hos bilden. Man kan ju alltid sätta bevakning på de fotografer som man är intresserad av att följa.

/ Marcus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.