Annons

Nya designen på fotosidan...

Produkter
(logga in för att koppla)
clindh skrev:
"Byta bakgrund" var ett riktigt snabbhack igår kväll inspirerat av Jim H:s fina Stockholmsbild-sajt. Det där kan vi göra mer av - naturligtvis skall textfärger och så byta färg till en som passar bakgrunden, och inställningen skulle också kunna kommas ihåg när man bläddrar.
En tanke till. Skulle det finnas möjlighet för varje fotograf att välja vilken bakgrund just dennes tumnaglar visas mot? Att göra ett val som de andra då alltså inte kan påverka just för tummarna på sin egen sida?

Jo förvisso, men dina bilder kommer ju kunna visas tillsammans med andra också vid sökning etc så vinner du så mycket på det?

Kanske blir det rörigt med olika bakgrunder då fler tumnaglar visas på en och samma sida?

Viktigare tycker jag är att den som laddar upp en bild kan välja en bakgrund som blir "default" på just den bilden då den beskådas.

När det gäller "anonymitet" gillar jag att man kan se tumaglar utan att se fotografens namn. Det är bra. Detta kan drivas ett steg längre så att fotografen förblir helt "hemlig" under t.ex en vecka, först efter en vecka kan man se bilden på fotografens egen sida, och först då skickas skickas bevakningsmail ut. Det skulle jag gilla

Ett tredje steg i detta som man kan fundera över, men som jag är lite tveksam till är att bilder inte längre skulle kunna kommenteras när fotografen blivit offentliggjord. Då försvinner ju bevakningsfuktionen....vilket är olyckligt.

Senast ändrad:
Jag tycker inte alls om nya fotosidan, för det första så är on mouse overn dålig när man skall kika på bilder, texten försvinner, för det andra hur jämnställt är det att ha en brud med plutande läppar i toppen, men inte en karl? sådant tycker jag inte alls om!! Bort med bruden eller in med en man också!

och varför står inte fotografens namn under bilden? jag menar, om man ändå klickar på bilden kommer den upp. jag tycker om att följa många fotografer på fs, men jag kanske inte alltid är så duktig på att kommentera, men jag tycker att det är exempelvis roligt att "fröken x" lagt upp en bild som visar hennes nya kunskaper och erfarenheter inom foto.

Gillar inte alls detta med olika färger heller, ne, tacka vet jag gamla fs :D

i c o n skrev:
hur jämnställt är det att ha en brud med plutande läppar i toppen, men inte en karl? sådant tycker jag inte alls om!! Bort med bruden eller in med en man också!
[/B]

Vi har en "man" däruppe, till höger står han och tittar ut över vattnet.

erik skrev:
Vi har en "man" däruppe, till höger står han och tittar ut över vattnet.

Det är ju ett barn :) och jag tycker inte en siluettbild på en liten pojke gör det jämnställt :) fram med en karl med plutande mun eller något liknande så lovar jag att inte vara jobbig mer om detta :D

Det är perspektivet som gör det, han heter Robert och är en 34 årig elektroingenjör från Karlstad!

Skämt åsido, ge oss gärna bildförslag, vi ser gärna att bilderna varieras framöver.Av nån anledning är det dock lite skralt med bilder på män med putande läppar här på Fotosidan. Ut och plåta tjejer!

i c o n skrev:
Jag tycker inte alls om nya fotosidan, för det första så är on mouse overn dålig när man skall kika på bilder, texten försvinner,
Jag antar att fotosidans webbreadaktörer jobbar på det problemet, precis som många andra som säkert uppstått nu precis i övergången.

för det andra hur jämnställt är det att ha en brud med plutande läppar i toppen, men inte en karl? sådant tycker jag inte alls om!! Bort med bruden eller in med en man också!
Synd att du tolkar bilden på det sättet, men mer än så tänker jag inte lägga mig i, man får tycka som man vill.

och varför står inte fotografens namn under bilden? jag menar, om man ändå klickar på bilden kommer den upp. jag tycker om att följa många fotografer på fs, men jag kanske inte alltid är så duktig på att kommentera, men jag tycker att det är exempelvis roligt att "fröken x" lagt upp en bild som visar hennes nya kunskaper och erfarenheter inom foto.
Det är därför man har bokmärken och bevakningar, dessutom finns det många som struntar i att titta på vissa bilder för att de är tagna av en okänd medlem, jag förmodar att det är skälet till varför namnen är borttagna.

sagan skrev:
Varför skulle man få fler tittare på en bild?
Om tumnagelbilden ser intressant ut så kollar folk på bilden..annars inte (precis som tidigare), jag tror inte det gör någon skillnad, varken vad gäller antal kommentarer är antal tittar.

Jag tror inte du har helt rätt där. Jag tror vissa bilder har fått kommentarer/tittningar beroende på vem som tagit den, inte hur intressant tumnageln är.

muster skrev:
Jag tror inte du har helt rätt där. Jag tror vissa bilder har fått kommentarer/tittningar beroende på vem som tagit den, inte hur intressant tumnageln är.
Om man tittar på bilder från många av de mer kända fotograferna så skiljer det våldsamt mellan hur många tittar bilderna fått (bilder från samma fotograf).
De som inte ser så intressanta ut, har avsevärt färre tittar och kommentarer.

erik skrev:
Skämt åsido, ge oss gärna bildförslag, vi ser gärna att bilderna varieras framöver.Av nån anledning är det dock lite skralt med bilder på män med putande läppar här på Fotosidan. Ut och plåta tjejer!

Skulle det inte vara möjligt att ha något liknande slumpvalda bilder uppe i toppen? Eller veckans bilder som medlemmar får rösta fram?

En idé bara.

clindh skrev:
Kan du precisera det där, vilken mouseover?

När man skall kika på senast bilder, exempelvis på nyaste bilder sidan, om jag väljer nästa så försvinner texten helt. Detsamma sker om jag väljer mellan 1, 2, 3 etc.

erik skrev:
Det är perspektivet som gör det, han heter Robert och är en 34 årig elektroingenjör från Karlstad!

Ni får hemskt gärna kolla mina bilder på män och använda någon av dem om ni vill till layouten helt gratis, dock putar inte någon av dem med munnen :) men i alla f. Men jag skall hålla ögonen öppna efter någon bra mansbild!

Ah du menar texten i själva knappen? Tex "Nästa". Olycksfall i arbetet, det fixar Erik.

Jajjebox, det är precis den jag menar! :D (för det var väl tänkt att vi skulle påpeka sådana saker? för ibland kan man missa sådant när man bygger om).

clindh skrev:
Jo förvisso, men dina bilder kommer ju kunna visas tillsammans med andra också vid sökning etc så vinner du så mycket på det?
Fast några om dagen går ju iaf in på sidan och tittar därifrån..

Fast det ultimata vore att kunna välja sin egen färg som default då man laddar upp. Jag vill inte att mina glöggtonade kopior visas mot den bg som ligger som default till tummarna. Tycker helt enkelt att vitt är ett bättre alternativ till en sån här sida och att fotografen ska vara den som väljer bgfärg om det ska väljas, inte betraktaren.

I övrigt så ska jag erkänna att jag vant mig med den svarta toppen. Det ser i mina ögon bättre ut idag än när jag skrev igår. Alltså var det en vanesak. Bgfärgen vid tummarna kommer jag aldrig att vänja mig till att gilla, särskilt inte som några av mina egna bilder skär sig mot den..

Att namnen under tummarna försvunnit är heltoppen.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar