apersson850
Aktiv medlem
Finns det något ställe där man kan rösta för en mikrojustering som faktiskt hjälper utan att tillföra nya problem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns det något ställe där man kan rösta för en mikrojustering som faktiskt hjälper utan att tillföra nya problem?
Man blir lite tveksam om man ska köpa 60D.
Väldigt mycket pengar då jag ska ha stativ objektiv m.m.
Såg nu att dom flesta har höjt priset till 12000kr igen????
Komplett verkar få in 5st den 9sep men jag tror att den kommer samtidigt som kompaktkamerna levereras dvs 22sep lr senare
En sak jag tycker är märklig är att på FS anses mikrojustering av fokus vara helt värdelöst eftersom det bara gäller på ett visst avstånd under vissa förutsättningar. Men på vissa utländska forum är folk väldigt besvikna och upprörda över att funktionen är borttagen då den är så otroligt bra. Vad gäller?
Man blir lite tveksam om man ska köpa 60D.
Väldigt mycket pengar då jag ska ha stativ objektiv m.m.
Såg nu att dom flesta har höjt priset till 12000kr igen????
Komplett verkar få in 5st den 9sep men jag tror att den kommer samtidigt som kompaktkamerna levereras dvs 22sep lr senare
Är det inte helt otroligt att en ny kamera kan bidraga med så många synpunkter !
När man köpt en ny bra kamera så dröjer det inte länge innan det kommer ut en ny modell,det är helt sjukt att det finns tillräckligt med fotografer som vill uppgradera sig hela tiden.
Det är inte bara kameran som tar bra bilder.
Kameratillverkarna skulle inte komma med nya kameror så ofta om det inte fanns pengar och intresse att hela tiden försöka ligga på topp.
Jag tycker att det är konstigt med denna köphysteri,men det är ju vad jag tycker.
Håller med dig, sen har det gått för långt i pixelmania , en amatör behöver inte 18MP med jättestora filer som kräver större minneskort och hårddisk för att spara bilderna.
- Delförstoringar.
[...]
- Med högre upplösning skulle man kunna ha digitalzoom som verkligen fungerade.
Till vilken nytta då?...så om du har en 12MP DSLR skulle de gå att öka den till 24MP.
Kanske missförstår jag dig, men det låter som om du inte riktigt vet hur en kamera fungerar. Om du interpolerar t ex 12 mp till 24 mp innehåller bilden fortfarande exakt lika mycket information som den ursprungliga bilden på 12 mp. Det enda du gjort är en förstoring. En bild som från början är 24 mp däremot innehåller dubbelt så mycket information som en 12 mp-bild.till vilken nytta har man då 18MP eller mer i DSLR kameror om de räcker med 8-12MP. lol
Kopmmer att vara exakt, samma som i 7D och 550D, vilket betyder: dåligt kontrast AF och utan AI servo. Det går inte använda autofocus i praktiken vid video.Kollar man så kommer oftast ut ett pris på 12500kr men sedan sänks det ganska snart till 11-11500kr inom ett par veckor.
Men en stor fråga finns det autofocus vid filmning?
Kopmmer att vara exakt, samma som i 7D och 550D, vilket betyder: dåligt kontrast AF och utan AI servo. Det går inte använda autofocus i praktiken vid video.
Det är inte märkvärdigt, hänger ihop med kontrast AF-tekniken Canon använder vid live-view, vilket är faktiskt inte mycket att hurra för.
Vill du ha snabb och följande autofokus vid filmning, så Sony NEX och Panasonic är valet, de har bra kontrast-AF.
Eller köp en riktig videokamera.