Annons

Ny Kompaktkamera för runt 2000?

Produkter
(logga in för att koppla)

jri87

Medlem
Hej

Jag funderar på att köpa en ny kompaktkamera för runt 2000kr med minst 8mp

Kan ni rekomendera några? är ju verkligen en djungel bland kamerorna.

Tack på förhand

Jag är lite nyfiken på varför du satt upp ett enda kriterium och att det just är antalet megapixel?

Av alla egenskaper på en kompakt så tycker jag att antalet megapixel är ett av de minst viktiga.

Nåväl, nästan alla har väl minst 8 megapixel idag så det kan ju kvitta.

Mvh
Anders

För att jag inte är så där jätte bra på kameror och har ingen större koll på vad kamrorna har i sig nuförtiden.
MP vill jag åt för jag vill kunna förstora upp bilderna en del:)

därför så hoppas jag på att någon kan rekomendera en kamera som är bra:)

För att jag inte är så där jätte bra på kameror och har ingen större koll på vad kamrorna har i sig nuförtiden.
MP vill jag åt för jag vill kunna förstora upp bilderna en del:)

Jag förstår. Sanningen är nog den att det inte bara är antalet megapixel som avgör hur stort du kan förstora bilden. Det är alltså inte säkert att en kompakt med 10 megapixel ger större möjligheter än en med 7. Avgörande är bildens ursprungliga kvalité och där spelar antalet megapixel en underordnad roll.

Själv gillar jag Ixus modellerna. Tycker de håller genomgående bra kvalité och är smidiga att jobba med.

Lycka till.

Mvh
Anders

Jag förstår. Sanningen är nog den att det inte bara är antalet megapixel som avgör hur stort du kan förstora bilden. Det är alltså inte säkert att en kompakt med 10 megapixel ger större möjligheter än en med 7. Avgörande är bildens ursprungliga kvalité och där spelar antalet megapixel en underordnad roll.

Själv gillar jag Ixus modellerna. Tycker de håller genomgående bra kvalité och är smidiga att jobba med.

Lycka till.

Mvh
Anders

aha ok, som sagt mycket att tänka på aha:D tack för svar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar