Som andra redan svarat - slå på molnlagring i LrC. Eventuellt kan du behöva utöka lagringsutrymme i Adobe Cloud beroende på hur mycket du har. Om du importerar till Ipad och synkar kommer originalfilerna (t.ex raw) att först synkas med molnet, sedan med LrC på din stationära. När de väl finns på din stationära så raderas de från molnet och kvar i molnet finns bara smart previews (om jag minns rätt...). Om jag minns rätt så finns däremot originalet kvar även på Ipad. Om du däremot importerat till LrC på dator så kommer moln och Ipad bara ha en smart preview. Originalet laddas automatiskt från LrC via molnet till Ipad om du börjar redigera en bild (om din dator är online). Ovanstående är skrivet från minnet, var ett ta sedan jag läste på det - men värt att kolla upp så att du har alternativa backuper också.
I mitt "user case" är det inte riktigt så lätt. Ett exempel: Jag var i Costa Rica i mars 2020. Tog kanske 8000-10000 bilder per dag. Idén var då att göra en grovsortering av bilderna via iPad:en, när jag raderat de jag inte vill spara så vill jag föra över dem till externa SSD diskar och slutligen kanske redigera ett antal bilder. Väl hemma så överför de sparade bilderna från externa SSD diskar till min NAS och importerar sedan till LrC. Molnlagring/överföring i all ära men den bygger till 100% på en internetuppkoppling som både är relativt snabb och helst utan större kostnad. Via mobil i ett fjärran land är det inte ett alternativ. Inom EU och mobil, kan ev funka men har du ett 100 tal bilder a 50 MB är det inget vidare. Återstår då att du har tillgång till ett WiFi som är stabilt vilket det sällan är på hotell osv. Det blir helt enkelt praktiskt problematiskt.
De problem jag då upplever med min iPAd är följande:
Grovsortering - Går långsamt, Apple bildvisare klarar inte senaste raw filer
Överföring till SSD - Funkar hjälpligt förutsatt att du först importerar till iPad och sedan vidare till SSD. Har du en "dongel" som både kortläsare och SSD är kopplad till och du skall överföra från kortläsaren till SSD blir det segt som satan. Sitter garanterat i att "dongeln" inte klarar överföringshastigheter som du vill ha
Redigering - Funkar rätt bra, använder dock inte molntjänsten utan importerar bilden till iPad och LR på iPad. Gör min redigering och kan sedan skicka bild till sociala medier eller var jag vill (om uppkoppling finns). Redigeringen finns då bara på LR på iPad och behöver göras om hemma på LrC. Finns kanske något sätt att väl hemma föra över bilderna men det har inte varit aktuellt, vill ändå göra en bättre redigering hemma än vad jag gjorde på iPad (brusreducering i Topas/DxO, kontrollera färger på kalibrerad skärm osv)
Instabilt - Det har hänt mer än 1 gång att en överföring mellan iPad och SSD havererar/stannar. Verkar vara när det är många filer, typ 1000 bilder som skall föras över som det stökar. Är jävligt irriterande när det händer för väl i fält, även om du är på hotellet, så vill du inte sitta med teknikstrul. Du vill snabbt säkra dina filer, vila och sedan ut och fotografera igen.
Så för min del hade det varit en bättre lösning med en MacBook Pro. Jag hade då kunnat grovsortera via Photomechanic, betydligt snabbare överföring till SSD diskar (backup) och kunna göra bättre redigering (tillgång till brusreduceringsprogram). Nu blev det en iPad som kostade mig 25,000:- i början av 2020 och att byta till en MacBook Pro kostar väl typ 35,000:- så jag får avvakta till dess min iMac från 2020 inte längre hänger med. Men som jag sagt tidigare, för allt annat är jag mycket nöjd med min Ipad Pro