Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Dator

Produkter
(logga in för att koppla)
Visserligen, fast här måste jag ändå dra lite i nödbromsen! Då datorerna som länkas till i huvudinlägget antyder att det här är någon som vill ha en bra dator för grundläggande redigering, kan jag tycka att extrapolerade astrobilder i si och så många hundra mpix inte riktigt är relevant för vad han efterfrågar. Ifall han fastnar för det finns möjlighet att expandera till 32GB, i annat fall så räcker absolut 8GB för ett "icke-proffsklimat".

Att tänka på är att man måste ha ett OS som klarar av minnet. Min version av Win7 klarar bara av 16 och jag har 20 i den.

Med mer minne behöver PS inte använda scratchdisken, så det blir snabbare. Minne är billigt så jag ser ingen anledning att snåla med det :)

PS kräver massor med minne, ingen av mina datorer klarar av att köra PS på ett bra sätt. Å andra sidan är jag inte imponerad av PS panoramafunktion, i alla fall inte den i PSE.

/Karl

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto