ANNONS
Annons

Nu stämmer de världens sämsta bröllopsfotograf!

Produkter
(logga in för att koppla)
Men varför visar man då brudparet på 278 dåliga? Skillnaden på en bra och en dålig fotograf är att den bra fotografen aldrig visar sina dåliga bilder!

Det är vanligt att folk begär att få se alla bilder, för att få vara med och plocka ut de "bra" korten. Jättejobbigt för den fotograf som vill kunna vara stolt över sin produktion, men nog kan man väl förstå kunderna också? Klart att man kan luras och numrera om korten för att dölja luckorna, men det känns väl inte heller bra.
 
Det är vanligt att folk begär att få se alla bilder, för att få vara med och plocka ut de "bra" korten. Jättejobbigt för den fotograf som vill kunna vara stolt över sin produktion, men nog kan man väl förstå kunderna också? Klart att man kan luras och numrera om korten för att dölja luckorna, men det känns väl inte heller bra.

Känbra att en fotograf som kan ta 16000 för en serie bilder brukar kunna ha endel stolthet och kan slåss med näbbar o klor för att slippa visa de dåliga bilderna. Funderar ändå på hur det kunnat bli såhär. Vist kan bilder bli dåliga men här måste fotografen gjort något ordentligt misstag. Typ felaktig kamerainställning.
 
Nyhet?

Hur många "yrkesmän", sammanlagt varje dag, runt om i världen tror ni har missnöjda kunder?
Det här kanske är lite kul eller nåt för en del fotointresserade men allvarligt talat är det en nyhet värd att skriva om i dagspressen?

Hantverkare
Polis
Läkare
Bilreparatör
Telefonister
Receptionister
Servitörer
Musiker
Konsertarrangörer
Eventfixare
Etc. etc. etc.
Det kan gå åt helvete mest överallt skulle jag vilja säga :)
 
Senast ändrad:
Hur många bilder tas det vanligtvis vid ett bröllop?
runt 400-800 bilder för en vanlig plåtning.
Vissa som är med hela dagen: 1500-2000 bilder.

Det går inte att säga generellt men på ett ca:

Jag visar ALDRIG alla mina bilder.
Jag selekterar och visar de bästa för kund.
 
först ber jag om ursäkt, tänkte faktsikt inte på upphovrätten i mitt tidigare inlägg, där jag postade bilden där ja ringat in den missade armen. men ska ta till mig i fortsättning.

Kollar man på metro länken så verkar han ju fått en bra bild i kyrkan på brudparet. men sedan verkar det gå utför.

hade det varit ett tidnings omslag hade man kunnat skicka in det till sidan http://photoshopdisasters.blogspot.com/ :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.