Annons

Nu har jag beställt en 5D

Produkter
(logga in för att koppla)

-Catherine-

Aktiv medlem
....säg att jag inte kommer ångra mig, snälla!

Jag har gått och suktat efter en bättre kamera än min 300D länge nu, och var ett tag inne på att köpa en 20D. Men efter moget övervägande så kändes det som ett bättre val att köpa 5D´n...i första hand pga fullformatet och den större sökaren. Visst kostar det...mkt dessutom...hoppas jag inte kommer ångra mig.

Kameran & greppet fanns för leverans så förhoppningsvis så har jag den hemma inom ngn vecka.

Jag ville bara skriva av mig lite, känner mig ofantligt slösaktig nu, pengarna som kameran kostar räcker till ett nytt plåttak på studion :p


/Catherine
 
Jag kan lugna dig... Du kommer inte att ångra dig det lovar jag. Kvalitetsmässigt otroligt mycket bättre än 300D. Lycka till! :)
//Mi mi milla
 
Tack Camilla!

Jag är förväntansfull som ett litet barn på julafton :)

Tyvärr är väl min äkta hälft inte fullt lika förväntansfull....jag får nog smöra mkt och länge framöver misstänker jag...

/Catherine
 
mycket smör blir det

hej

att smöra för sambon för att få igenom ett så dyrt köp skulle inte jag kunna. har jag bestämt mig så är det mitt val, men nu har jag fått andra prioriteringar (fick barn för första gången för 7 veckor sedan) även om jag varje dag tittar efter 5D´n. jag vet att jag hade tagit ännu bättre bilder och känt mig ännu stoltare med en 5D så känner jag att det inte är rätt tid. jag avundas dig och kan bara säga grattis och lycka till för du har gjort ett rätt val
mvh mats
 
hihi bytet från 300D till 5D lär nog märkas...både i känsla och i plånboken.. ;) men ångra dig tror jag icke du gör..
Jag har använt 350D i några månader men bytte nu nyligen till en 20D, bara där var känslan betydlig! Vad ska då inte 300D till 5D bli!! Du får se det som att du är väl värd ditt inköp och att du nu kan ta så ofantligt mkt bätte studio bilder. Ang din andre hälft så är det bara o stryka lite medhårs i några dagar o säga hur otroligt fin o snäll han är. Med lite smicker så ror man hem det mesta *haha*

Övertygad kameran kommer ge dig permanenta smilband i flera månader framöver, min 20D ger mig det i alla fall. Ta nu bra kort och visa oss dina laster!

Lycka till!
 
Re: mycket smör blir det

monster2 skrev:
hej

att smöra för sambon för att få igenom ett så dyrt köp skulle inte jag kunna. har jag bestämt mig så är det mitt val, men nu har jag fått andra prioriteringar (fick barn för första gången för 7 veckor sedan) även om jag varje dag tittar efter 5D´n. jag vet att jag hade tagit ännu bättre bilder och känt mig ännu stoltare med en 5D så känner jag att det inte är rätt tid. jag avundas dig och kan bara säga grattis och lycka till för du har gjort ett rätt val
mvh mats

Det är ju jag som ska säga GRATTIS!!!!
Att få barn är det största som finns, finns inget som slår den känslan :)

Men nu har jag ju redan två barn, så då kan jag ju unna mig en kamera istället ;)
Gubben blev ju som sagt inte lika lycklig, men eftersom han försåss vill att sin lilla fru skall vara lycklig så tinar han nog snart upp...å så kan jag ju ta några fina morgongåvofotografier till honom, då kanske han glömmer fakturan på kameran :)
 
Kalle_B skrev:
hihi bytet från 300D till 5D lär nog märkas...både i känsla och i plånboken.. ;) men ångra dig tror jag icke du gör..
Jag har använt 350D i några månader men bytte nu nyligen till en 20D, bara där var känslan betydlig! Vad ska då inte 300D till 5D bli!! Du får se det som att du är väl värd ditt inköp och att du nu kan ta så ofantligt mkt bätte studio bilder. Ang din andre hälft så är det bara o stryka lite medhårs i några dagar o säga hur otroligt fin o snäll han är. Med lite smicker så ror man hem det mesta *haha*

Övertygad kameran kommer ge dig permanenta smilband i flera månader framöver, min 20D ger mig det i alla fall. Ta nu bra kort och visa oss dina laster!

Lycka till!

Jag lovar att jag skall ta några bilder det första jag gör när jag fått hem kameran, och sedan skriva en recension, ska bli superspännande att se hur stor skillnaden är mellan kamerorna :)

Å smickrandet, det är redan i full gång..hihi
 
Gubben blev ju som sagt inte lika lycklig, men eftersom han försåss vill att sin lilla fru skall vara lycklig så tinar han nog snart upp...å så kan jag ju ta några fina morgongåvofotografier till honom, då kanske han glömmer fakturan på kameran :)

Dom säger ju att det är lättare att få förlåtelse än tillåtelse!

Jag har både en 20D och en 5D och är supernöjd med dem båda, dock är 5D´n klart bättre, så du kommer inte att ångra dig, det törs jag lova!

Mvh Ricke
 
OK!

Med vertikalgreppet får du en rejäl klumpeduns att släpa på!

Jag köpte 5D inkl 24-105 (inget vertikalgrepp).

Zoomen upplever jag som väldigt klumpig. Så jag köpte just en Contax/Carl Zeiss 45/2,8 pannkaksglugg, liten och behändig! Jag måste bara fixa en adapter först så att jag kan använda det.
 
Fick min 5D igår och jag är ytterst nöjd med det jag hittils sett.. Skall ta ut den i kylan imorgon på en lite längre testrunda, sen får vi se om jag är mer eller mindre nöjd efter det.. Har en D60 sen tidigare som jag varit extremt nöjd med och de få saker som jag "irriterat" mig på med D60n är alla fixade på 5Dn.. Tror kort och gott att du kommer bli väldigt nöjd med din nya 5D..

/Peter
 
KÄNNER MIG OXÅ SLÖSAKTIG;0)

Beställde min 5D för nån vecka sedan.

.......men lycklig är jag allt;0)
 
Re: KÄNNER MIG OXÅ SLÖSAKTIG;0)

Jenneli skrev:
Beställde min 5D för nån vecka sedan.

.......men lycklig är jag allt;0)

Jag känner mig väldigt ekonomisk.. Jag ser det som så att jag har gjort mig själv en tjänst genom att köpa en 5D som i min värld är en vettig pryl, så slipper jag bränna pengarna på annat ovettigt?? :)

/Peter
 
Re: Re: KÄNNER MIG OXÅ SLÖSAKTIG;0)

Wizard skrev:
Jag känner mig väldigt ekonomisk.. Jag ser det som så att jag har gjort mig själv en tjänst genom att köpa en 5D som i min värld är en vettig pryl, så slipper jag bränna pengarna på annat ovettigt?? :)

/Peter

Jo skämt o sido, jag är jättelyclig o
känner oxå att jag lagt pengarna på
något jag kommer ha väldigt stor nytta av
& väldigt roligt med.
 
Skönt att se att jag inte är ensam om att "slösa" lite :)

Jag är avis på er som redan fått kameran, hoppas jag får min snabbt nu bara ...
 
jamen man måste ju fan slösa ibland.. o roa sig.. vad annars för poäng med detta skit liv... :)
Bara jobba o slita o sätta ungar till världen kan ju inte vara allt... Näe.. slösa som fan o spendera pengarna på roliga saker som ger livskvalite o ät "studentnudlar" och makrill på burk lite oftare!
 
-Catherine- skrev:
Skönt att se att jag inte är ensam om att "slösa" lite :)

Jag är avis på er som redan fått kameran, hoppas jag får min snabbt nu bara ...

Jag har väntat i drygt två månader på min så jag vet hur tråkigt det är att vänta :) Men det är ju som dom säger, den som väntar på nåt gott, väntar i princip alltid för länge..

/Peter
 
Jag har plåtat med Eos 5D sedan september. Det är en väldigt bra kamera som ger otroligt hög bildkvalitet. Om du har bra objektiv kommer du att få ut allt vad de kan prestera vilket ger grym skärpa.

Eos 5D är kompetent på alla vis och det är väl bara väldigt actioninriktade fotografer som kan tycka att kameran är lite långsam.
 
-Catherine- skrev:
Skönt att se att jag inte är ensam om att "slösa" lite :)

Jag är avis på er som redan fått kameran, hoppas jag får min snabbt nu bara ...

Lycka till med ditt köp Catherine, du kommer med all säkerhet bli som ett barn på julafton när du får hem den :)

Själv skall jag slösa rejält i vår på en D2x.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.