Annons

Nu är den beställd!! 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

kahler

Aktiv medlem
Då var det gjort, en KM dynax 7d är på väg med posten.. hoppas få den innan jag åker till åre v8.

Nu skulle jag vilja ha lite tips och råd.. nått man bör tänka på?
 
Tack för tippsen! vet ni om det går att köpa dessa batterier i någon butik typ teknikmagasinet... hinner inte beställa innan jag åker!

Keep 'em coming
 
Jag beställde batteriet från Zebra och betalade 274 pix inkl frakt. Det kom på morgonen dag 2 och är faktiskt lite bättre (verkningstid) än orginalbatteriet. Gör som Kim sa, släng in den nya firmwaren direkt. Kameran blir såååå mycket snabbare att skriva till kortet. Det går även MYCKET snabbare att zoomma in bilden. Hela kommunikationen överlag med kort och kamera är förbättrad. Det är även fler småirriterande punkter som blivit förbättrade. Blanda annat att kunna zooma i prewiev läget med histogram. Dessutom blinkar hög/lågdager varning i preview läget. Med firmware 1.0 var man tvungen att trycka på playknappen sedan upp med joysticken.

Gött mos, Ove

Edit: Köp ett 50 mm f1,4, du kommer inte att ångra dig - jag lovar.
 
Okey, ett batteri är på väg det också =)

Någon som har några andra tips?
Något att tänka på när man fottar i snölandskap och snowboardbilder t.ex.?
 
Som vanligt när man fotar snö så måste man ju kompensera lite för ljusmätarna hänger inte riktigt med när det är mest vitt, men då kommer digitalkamran till sin rätt. Kolla hur bilderna blir och kolla histogrammet. Sedan är det ganska lätt att komma fram till vilken exp.kompensation du behöver. Efter någon dag eller så lär du dig nog det hela och behöver bara kolla på histogrammet att det blir rätt.

Lycka till med din kamera, du kommer nog trivas bra med den :)
 
Och nu är den hemma!! vem sa att lycka inte kan köpas för pengar!?

väntar bara på att batteriet ska laddas nu :D
..måste det ladda i typ 24h eller kan man ta det efter 3-4h?
 
Avis...

Kolla in scandinavianphoto. Köp ett objektiv till och prata med dem. Du kanske kan få 200 Euro tillbaka. De kör någon sådan drive nu. Lycka till!
 
Grattis!

När laddaren slocknar är batteriet färdigladdat, efter det händer ändå ingenting. Brukar gå fortare än vad bruksen anger. Du e snart i luften.

Edit: medan du väntar, för sova kan du väl ändå inte, kan du uppdatera din utrustningslista på din sida ;-)
 
Senast ändrad:
Jag laddade mina tills lampan slocknade och det har funkat bra hittills. (150 min/batteri). Jag kan ju inte garantera att det är så man ska göra men så gjorde jag.

/Ove
 
Re: Avis...

pl_Johan skrev:
Kolla in scandinavianphoto. Köp ett objektiv till och prata med dem. Du kanske kan få 200 Euro tillbaka. De kör någon sådan drive nu. Lycka till!
Jag ska kolla upp de där med pengar tillbaka.
Ett nytt objektiv får nog vänta lite... fick ett KM 28-100mm med kameran och hade sendan tidigare ett Sigma 70-300mm 1:4-5.6 DL Macro, och ett 35-70(mao, värdelöst nu).. dessa får räcka tillsvidare!

Sitter o pluggar manualen medans jag väntar :)
Imorgon ska firmware uppdateras!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.