Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nokia Lumia 1020

Produkter
(logga in för att koppla)
Köpte 920 när den kom ut och den har bara fungerat och fungerat. Tappade min 1020 med displayen före så att den landade på en 1x1mm betongojämnhet, då gick displayen.

Måste dock säga att Nokias service är helt otroligt snabb dock, dom fixade displayen på 2tim.

/Karl

Vilka lagade din 1020?? min har vart trasig nu ett tag.. vet inte om jag ska fixa det själv eller inte.
kostade det 1300kr?

Vilka lagade din 1020?? min har vart trasig nu ett tag.. vet inte om jag ska fixa det själv eller inte.
kostade det 1300kr?

Jag bor i Schweiz och fixade den här, förmodligen inte jättesmidigt för dig att använda samma vill du göra det i alla fall ska jag kolla upp vad dom hette. Ny display kostade 1300kr, den var totalhavererad efter ett olyckligt fall.

/Karl

Jag bor i Schweiz och fixade den här, förmodligen inte jättesmidigt för dig att använda samma vill du göra det i alla fall ska jag kolla upp vad dom hette. Ny display kostade 1300kr, den var totalhavererad efter ett olyckligt fall.

/Karl

Okii.. Nja dit ska jag nog inte skicka den :)

Jag tyckte det verkade som om min Windows Phone uppdaterade Nokia Camera för någon dag sedan. Jag såg ingen omedelbar skillnad på funktionalitetet. Någon som vet vad det avsåg? Eller såg jag fel?

Jag tyckte det verkade som om min Windows Phone uppdaterade Nokia Camera för någon dag sedan. Jag såg ingen omedelbar skillnad på funktionalitetet. Någon som vet vad det avsåg? Eller såg jag fel?

Fick den också utan att märka någon större skillnad, kanske nya telefoner som appen skall fungera med eller något annat bakom kulisserna.

/Karl

Tja, om man tror på det där så tror man väl också att Zlatan heller kör Volvo än Ferrari... :)

Det skulle jag faktiskt tro att han ganska ofta gör, Ferrari är en jäkligt häftig bil men det är inte en speciellt komfortabel eller praktisk. Så det skulle förvåna mig stort om han bara hade en Ferrari, han är ju trots allt familjefar också.

/Karl

Det skulle jag faktiskt tro att han ganska ofta gör, Ferrari är en jäkligt häftig bil men det är inte en speciellt komfortabel eller praktisk. Så det skulle förvåna mig stort om han bara hade en Ferrari, han är ju trots allt familjefar också.

/Karl

Det var alltså skämtsamt menat.

Det jag ville ha fram är att om en kändis (må vara fotbollsspelare, fotograf, skådis eller annat) står och säger att "jag föredrar x" i en reklamfilm så bör man inte utgå ifrån att det är sant.

Att en fotograf från National Geographic kan få fina bilder med en Lumia är så klart skoj men när "reklam-filmen" vill få oss att tro att Lumia nu är hans verktyg nummer ett och är bättre än hans DSLR så tycker jag det är tramsigt.

För mig är det uppenbart att Lumians fördel är det lilla i formatet och att det går att ringa med den. I alla andra fotografiska avseenden finns det andra produkter som är bättre.

Det var alltså skämtsamt menat.

Det jag ville ha fram är att om en kändis (må vara fotbollsspelare, fotograf, skådis eller annat) står och säger att "jag föredrar x" i en reklamfilm så bör man inte utgå ifrån att det är sant.

Att en fotograf från National Geographic kan få fina bilder med en Lumia är så klart skoj men när "reklam-filmen" vill få oss att tro att Lumia nu är hans verktyg nummer ett och är bättre än hans DSLR så tycker jag det är tramsigt.

För mig är det uppenbart att Lumians fördel är det lilla i formatet och att det går att ringa med den. I alla andra fotografiska avseenden finns det andra produkter som är bättre.

Givetvis är det så. Snacket i filmen är givetvis mycket marknadsföring.

Jag tvivlar dock på att en annan kamera hade fått mycket bättre resultat när det gäller dessa bilder. Fast det är ju bilder som är som klippta och skurna för Lumians brännvidd och bländare.

/Karl

Kameran har väl inte fast bländare?
Hur blir det då o starkt ljus ?

Jo, kameran har fast bländare. f2.2

Det blir bra. Har aldrig råkat ut får någon situation där f2.2, ISO100 och 1/16000sek blivit utfrätt. Det ljusaste jag fotograferat är i strålande solsken i snö på 3000m höjd.

/Karl

Fan nu har jag fått en fläck på sensor oxå.. Hur fan går det till? Jag har ju inte bytt nå objektiv :)

Beställde en 1020 idag :) efter att 920:an åkte i golvet förra veckan och skärmen sprack. Ska beställa nytt glas på ebay och försöka mig på ett byte. Byte hos service verkstad går på 205€ av vilket jag skulle hamna att betala 150€ i självrisk på försäkringen så med 399€ på 1020 så var valet ganska lätt.
Det blir väl inte några nya "riktiga" nokia mobiler mera så man måste passa på.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar