Annons

Nokia Lumia 1020

Produkter
(logga in för att koppla)
Fick svar från NetOnNet idag...
dryga 2500kr för rep av nåt kort i luren + ny simkortlucka.
Eller 500kr för att skicka tillbaka trasig.
Eller... gratis ner i soptunnan.
Tror dom får skicka hem skiten även om det kostar.
Visst jag pajjade lucka efter den satt fast men jag behövde kortet... som jag sagt tidigare
så efter tre 920 och nu en 1020 som jäklades orkar jag inte med Nokia längre =)
Jag vart förtjust i winphone och lumias men kör nu en Iphone 5s som funkar JÄMT.
Har haft alla iphones hitills och inte en enda har vart fel på.
Ja ä int' bitter bara lit' trött ;)

Fick svar från NetOnNet idag...
dryga 2500kr för rep av nåt kort i luren + ny simkortlucka.
Eller 500kr för att skicka tillbaka trasig.
Eller... gratis ner i soptunnan.
Tror dom får skicka hem skiten även om det kostar.
Visst jag pajjade lucka efter den satt fast men jag behövde kortet... som jag sagt tidigare
så efter tre 920 och nu en 1020 som jäklades orkar jag inte med Nokia längre =)
Jag vart förtjust i winphone och lumias men kör nu en Iphone 5s som funkar JÄMT.
Har haft alla iphones hitills och inte en enda har vart fel på.
Ja ä int' bitter bara lit' trött ;)

Hade en iPhone 4 som det jämt var fel på trots att jag tom fick en helt ny efter ett par reparationer och bytte till Lumias som det aldrig varit fel på. :)

/Karl

1520 finns väl inte i butik än väl?

Bussmicke
www.bussmicke.se

Här i Schweiz (som sällan brukar vara först) släpptes den faktiskt idag. Hur det är i Sverige vet jag inte.

Schweiziska Posten verkar till och med ha den i lager fortfarande, resten verkar ha sålt slut. Möjligtvis för att Posten säljer den för 100franc mer än alla andra.
https://sso.post.ch/shops/de/Produkte/Handys-Telefone/Handys/Nokia-Lumia-1520-red-KE_653879?L=1

/Karl

Det negativa med att äga en Lumia 1020, är att jag mer och mer använder bara den - systemkameran blir allt oftare kvar i "fotoryggan". Jag fotograferar nog dagligen med 1020 och i sammanhang med "icke-fotograferande" vänner, tycker de nog att jag blir lite besvärlig. Men de vill gärna att jag delar med mig av bilderna, för särskilt vid svåra ljusförhållanden blir resultatet mycket bra. Jag är jättenöjd med mobilen! :)

Jag har för någon dag sedan använt mig av nedanstående erbjudande och köpt flera foto-appar. Kul att leka lite med bilderna.
http://www.nokia.com/se-sv/world-of...05d62&uid=180726091&campid=13233&Idate=131122

/Nonno

Nackdelen med 1020 är ju att den saknar plats för minneskort och att baateriet inte kan bytas. Det vill jag kunna göra. 1520 siktar jag på, måste läsa lite tester när de väl finns ute.

Nackdelen med 1020 är ju att den saknar plats för minneskort och att baateriet inte kan bytas. Det vill jag kunna göra. 1520 siktar jag på, måste läsa lite tester när de väl finns ute.
Jag fotograferar massor och mobilen får jobba dagligen väldigt mycket med både fotografering, telefonsamtal samt en massa skickande av mms och ändå håller batteriet rätt bra. Inte har jag heller haft problem med att utrymmet i telefonen är för litet.
Jag har en Nokia N8 som också har ett internt batteri. Efter 3 års flitigt användande, laddade batteriet ur rätt snabbt, vilket jag tog som förevändning till att jag behövde en ny mobil när 1020 kom. Nu har jag precis fått tillbaka N8:an efter att jag haft den ivägskickad för byte av batteri. Det gick snabbt och kostade bara 490:-. Nu känns N8:an så gott som ny igen. ;-)
/Nonno

32GB är än så länge mer än nog. När RAW kommer kan det kanske bli lite knappt. Fördelen med 1020 är att man får en 5 och en 41MP bild, 41MP bilderna flyttar jag dagligen till datorn och den lilla 5MP-bilden behåller jag oftast i telefonen.
Jag har hittils aldrig bytt batteri på en telefon oavsett om det varit inbyggt eller inte.

/Karl

Jag är ingen stor anhängare till autoläge vare sig på systemkamera eller på min mobiltelefon.
Det är synd att det inte kommer tester där man försöker "klämma ur" mobilkamerorna vad de maximalt kan prestera under olika ljusförhållanden, det är väl då man skiljer agnarna från vetet?
Jag skulle aldrig köpa en systemkamera för att köra den på autoläge och nu behöver jag inte göra det med mobilen heller. :)
/Nonno

32GB är än så länge mer än nog. När RAW kommer kan det kanske bli lite knappt. Fördelen med 1020 är att man får en 5 och en 41MP bild, 41MP bilderna flyttar jag dagligen till datorn och den lilla 5MP-bilden behåller jag oftast i telefonen.
Jag har hittils aldrig bytt batteri på en telefon oavsett om det varit inbyggt eller inte.

/Karl
Det kan nog bli så att det kan bli knappt med utrymme för RAW-filer, där är man nog lite inmålad i ett hörn kanske. För mig personligen kommer behovet av RAW-filer kanske inte att bli så stort, men man ska aldrig säga aldrig. :)
/Nonno

Det är synd att det inte kommer tester där man försöker "klämma ur" mobilkamerorna vad de maximalt kan prestera under olika ljusförhållanden, det är väl då man skiljer agnarna från vetet?

Nog finns det väl sådan tester också?

Jag gissar att en överväldigande majoritet av alla bilder som tas med mobilkamera görs i autoläget så då är det väl rimligt att testa dem så.

Nog finns det väl sådan tester också?

Jag gissar att en överväldigande majoritet av alla bilder som tas med mobilkamera görs i autoläget så då är det väl rimligt att testa dem så.

Jag har inte hittat några uttömmande sådana tester, kanske kan du ge tips på något?

Visst är det rimligt att göra "autolägestester" också, men jag menar att det inte är ett tillräckligt test för att beskriva en mobilkameras styrkor och svagheter. Jag anser att det behövs både och innan man drar några rejäla slutsatser. Men det är förstås min åsikt och det står fritt för alla att tänka och tycka vad man vill om det.
/Nonno

Jag har inte hittat några uttömmande sådana tester, kanske kan du ge tips på något?

Jag har för mig att det var några länkar i den här tråden, men kanske minns fel?

Om man googlar lite kommer det ju upp drösvis med tester, någon är säkert på pixelnivå! :)

Jag har för mig att det var några länkar i den här tråden, men kanske minns fel?

Om man googlar lite kommer det ju upp drösvis med tester, någon är säkert på pixelnivå! :)

Jag har inte skrivit eller uttalat mig om pixelnivå. Jag säger bara att det blir bra bilder med egna inställningar, förvånansvärt bra resultat för att vara en mobiltelefon. Och riktigt kul att fotografera med. Alltid retar det någon (eller några) när man uttrycker sådant. :)))
/Nonno

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar