Fredrik183
Aktiv medlem
Som jag förstått det kan man inte justera nivåer i Lightroom 3? Däremot har jag hittat lite tips på simulering av nivåjustering, men tycker inte jag hittat något bra. Någon som har ett bra och enkelt tips på hur göra?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför inte använda kurvorna istället?
Lägg en enkel S-kurva med hjälp av två justeringspunkter så kan du dra kontrasten både uppåt och nedåt.
Exakt som i Nivåer finns nog inte, ett sätt att i alla fall sätta svart och vitpunkt på ett någorlunda liknande är att göra det i tonkurvan:
Tonkurva->Redigera punktkurvan (ikon längst ner till höger i tonkurvemodulen) och sedan dra i någon av kurvans ändar för svart respektive vitpunkt.
Exakt som i Nivåer finns nog inte, ett sätt att i alla fall sätta svart och vitpunkt på ett någorlunda liknande är att göra det i tonkurvan:
Tonkurva->Redigera punktkurvan (ikon längst ner till höger i tonkurvemodulen) och sedan dra i någon av kurvans ändar för svart respektive vitpunkt.
Markera pricken uppe i vänsterkant bredvid histogrammet så kan du ju justera vad du vill i bilden bara genom att dra upp och ner för att öka eller minska ljuset?
Lightroom 4 BASIC fönster är ju liknande nivåer annars
/Stefan