Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikonskojare eller?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är väl en vanlig Kodak 14N? Bl a Per Fogelberg här på fs har en sån (fast han kanske har den nyare varianten som heter något annat?)

Jag tycker annonsen verkar rak och ärlig i informationen och han länkar dessutom till sitt företags hemsida.

Kolla serienummret

Hej,

Jag antar att du reagerar på priset och/eller den tillhörande text-informationen.

Om jag skulle köpa en begagnad kamera idag så skulle jag be att få serienummret för att själv kolla upp hos Polisen om den finns registrerad som stöldgods.

Det känns ju lite underligt när det nämns att kameran är ombyggd och att nypriset är cirka 50 000, men å andra sidan så kanske det är priset för en ombyggd kamera av denna dignitet.

Men det luktar lite konstigt med denna annons...

Ah ... en Kodak. Ja det var väl i så fall det som förbryllade.

Hemsida är ju lite att ta i... det var det som gjorde mig lite fundersam.

Det är som Jim sa en helt (o)vanlig sån här.

KODAK PROFESSIONAL DCS PRO 14n

Jo det är ju mycket enklare att åka 20 mil ToR för att få reda på vad det är för kamera, istället för att fråga på Fotosidan.

Kanske en dum rubrik dock, varför skriva skojare om man inte har nån anledning.

Någonstans drar jag mig till minnes att procenter.se sålde någon variant av dessa kodakkameror för styva 15-papp (exkl moms) så det kanske inte är en så bra deal ändock.

Men kolla med Per Fogelberg, han har ju en!

Fredrik H skrev:
Det är som Jim sa en helt (o)vanlig sån här.

KODAK PROFESSIONAL DCS PRO 14n

Jo det är ju mycket enklare att åka 20 mil ToR för att få reda på vad det är för kamera, istället för att fråga på Fotosidan.

Kanske en dum rubrik dock, varför skriva skojare om man inte har nån anledning.

Ja ja... ok det var kanske dumt att använda ordet skojare men det sitter också ett litet frågetecken efter. Ber om ursäkt eftersom det tydligen var folk som tog illa vid sig (och jag menar det utan ironi då jag faktiskt tycker det är tråkigt om jag gör någon upprörd/ledsen).

Hur i helsike det kan vara lättare att åka 20 mil än ställa en fråga här vet jag dock inte hur man får ihop? Dessutom är det betydligt bättre i min mening att kombinera.

Clouseau skrev:

Hur i helsike det kan vara lättare att åka 20 mil än ställa en fråga här vet jag dock inte hur man får ihop? Dessutom är det betydligt bättre i min mening att kombinera.

Ja jag vet inte men enligt Gunnar Djerf så ska det ju vara det ?

Jo ,jag såg även frågetecknet men som du själv ser så behövdes det inte mer än ordet skojare innan spekulationerna kom igång.

Här nämns i rask takt bl.a polisen, serienummer, stöldgods m.m.

Tycker bara synd om killen som vill sälja en i.o.f.s ganska ovanlig kamera men ändock byggd av Kodak för att passa Nikons objektiv.

OBS, jag tog inte illa vid mig om det nu uppfattades så.

Fredrik H skrev:
Ja jag vet inte men enligt Gunnar Djerf så ska det ju vara det ?

Jo ,jag såg även frågetecknet men som du själv ser så behövdes det inte mer än ordet skojare innan spekulationerna kom igång.

Här nämns i rask takt bl.a polisen, serienummer, stöldgods m.m.

Tycker bara synd om killen som vill sälja en i.o.f.s ganska ovanlig kamera men ändock byggd av Kodak för att passa Nikons objektiv.

OBS, jag tog inte illa vid mig om det nu uppfattades så.

Nej jag förstår helt klart vad du menar. Men killen har ju nu istället fått en del extra uppmärksamhet och dessutom har vi rett ut vad det är för kamera så det är ju bara till hans fördel :eek:)
Vad gäller att kolla upp serienummer så tycker jag det är en självklarhet innan man köper något sådanthär. Kanske för att jag själv fått en kamera stulen.

OBS: Fint att vi båda är så tvärövertydliga vad gäller ironi mm... ha ha...

Jag bor i Karlskrona och vet vem killen är! Han är en seriös proffsfotograf så jag tror inte det är några problem!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar