Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikonservice

Produkter
(logga in för att koppla)

ferdinand64

Avslutat medlemskap
Efter 10-15 år i skrivbordslådan tar jag den gamla Nikon FM kameran i bruk igen. Analogt till digitalt skall bli spännande att utforska. Men kanske behöver det gamla husen ett genomgång först.
Någon som vet vad det kostar att göra en service/genomgång av ett sådant gammalt hus?

Ferdinand

Efter 10-15 år i skrivbordslådan tar jag den gamla Nikon FM kameran i bruk igen. Analogt till digitalt skall bli spännande att utforska. Men kanske behöver det gamla husen ett genomgång först.
Någon som vet vad det kostar att göra en service/genomgång av ett sådant gammalt hus?

Ferdinand

Jag gav 900:- men då byttes en del icke service grejjor ut. Skulle gissa att en ren "Check & Clean" kostar runt 400:- inkl. ljustätningar & spegeldämpning.

Jag gav 900:- men då byttes en del icke service grejjor ut. Skulle gissa att en ren "Check & Clean" kostar runt 400:- inkl. ljustätningar & spegeldämpning.

Ok tack men dpå antar jag att man mpåste skicka den till Stockholm. Jag bor i Halmstad och Göteborgs har ingen Nikon-service efter vad jag hört.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar