Annons

Nikon leveranstider

Produkter
(logga in för att koppla)

Arell

Aktiv medlem
Hej! Någon som har färska erfarenheter av att köpa Nikonprylar?
Jag beställde en Nikon Z 7 II + 14-30mm för några dagar sedan från närmaste leverantör, Scandinavians serviceställe i Borås, och är naturligtvis fruktansvärt otålig.
Så hur lång tid kan jag förvänta mig att det tar? Jag vet att det är oerhörda problem med leveranser över hela världen, inte bara för kameror.

Åven Goecker har "dina" Nikongrejor i lager (åtminstone enligt saldot i deras webbshop).

Ser man till prisjakt så har de flesta affärer dessa produkter inne, förutom ScandinavienPhoto som saknar båda, hör med SP är det så att de inte kan leverera i närtid så kan du boka om till någon som har den hemma. Mattssons brukar jag köpa ifrån och de levererar oftast dagen efter

Ser att Nikon Sverige har båda hemma, så man kan väl anta att SP ändå kan få en leverans ganska snart. Kan det vara så att SP har minskat ner sitt lager och har mycket som beställningsvara istället?

Då kan jag ge svaret själv: Jag beställde 14 juni och fick prylarna idag, 1 juli. Två och en halv vecka, vilket var långt bättre än befarat. Den senaste tiden har Nikon Z7 II + FTZ varit restnoterad i flera stora europeiska butiker, så jag är nöjd.

Då kan jag ge svaret själv: Jag beställde 14 juni och fick prylarna idag, 1 juli. Två och en halv vecka, vilket var långt bättre än befarat. Den senaste tiden har Nikon Z7 II + FTZ varit restnoterad i flera stora europeiska butiker, så jag är nöjd.
Grattis och välkommen in till Z7-gänget! 🥳

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar