DavidBerg
Aktiv medlem
Tråkigt att ditt ärende är så dåligt skött. Själva har jag anlitat Nikons service 3 gånger, två av gångerna har jag skickat in kameran (D70 och D700) till Lasses, båda gångerna har det gått snabbt och jag har lovordat dem för att de fixade mina D700 problem (Trasig blixtsko och lossnat gummi) utan att jag behövde betala nåt trots att kameran var 2,5 år gammal. Mitt tredje ärende var att jag ville byta zoomgummiringen på mitt 24-70 och frågade Nikon Sverige om man kunde köpa en gummiring av dem. Inga problem, de skickade en som jag betalade mot faktura, typ 150kr. Jag är inte NPS.
Men så läser man såna här inlägg och blir så less. Nikon borde ju fatta hur sånt här sprider sig och svärtar ner dess rykte. Mycket dåligt skött av dem! Lider med dig, det är så himla tråkigt att man skickar in saker för att få det fixat och så kommer de tillbaka och fungerar fortfarande inte. Känns som man hört om sånt förut men då brukar det vara annan konsumentelektronik och de stora elektronikkedjorna inblandade.
Kanske maila Nikon och tipsa om att den här tråden. Känner inte till Nikon strategi vad det gäller fotocommunities men de brukar vara ganska tysta vad jag vet. Ett 40-tal inlägg och 2500 visningar på sveriges största fotoforum är ingen bra reklam så att säga…
Men så läser man såna här inlägg och blir så less. Nikon borde ju fatta hur sånt här sprider sig och svärtar ner dess rykte. Mycket dåligt skött av dem! Lider med dig, det är så himla tråkigt att man skickar in saker för att få det fixat och så kommer de tillbaka och fungerar fortfarande inte. Känns som man hört om sånt förut men då brukar det vara annan konsumentelektronik och de stora elektronikkedjorna inblandade.
Kanske maila Nikon och tipsa om att den här tråden. Känner inte till Nikon strategi vad det gäller fotocommunities men de brukar vara ganska tysta vad jag vet. Ett 40-tal inlägg och 2500 visningar på sveriges största fotoforum är ingen bra reklam så att säga…