Jenkan00
Medlem
Eh, vänta! 17-55/2,8 är för DX och inget man glir glad av på en FX-kamera, så om den är till din D810 kommer du bli besviken.
Haha, det har du så rätt i, menade givetvis 24-70/2.8
Men tack för att du uppmärksammade det
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eh, vänta! 17-55/2,8 är för DX och inget man glir glad av på en FX-kamera, så om den är till din D810 kommer du bli besviken.
Tack för ditt svar! Jag anar detta, får nog nöja mig med närkamperna i straffområdet och stå vid hörnan. Blir intresset större att fota detta så får jag uppgradera mig
Envis som synden så skulle jag satsa på en D3s eller en D4. Jag har en kollega som åker på alla Hockey WM med sin D3s som ackrediterad fotograf. Herre jösses vilka bilder!
Det är lite fusk med de där stora mästerskapen. Det fläskas på bra med ljus i arenan.
Jag hade med kameran på en match i damallsvenskan en gång. Trots fullt dagsljus från klarblå sommarhimmel var alla strålkastare tända.
Vi som normalt håller oss på en annan nivå får nöja oss med det ljus som ges. Ofta ”träningsbelysning” i hallar.
Jaha ja! Men jag skulle nog ändå satsa på en D3s eller D4:a. Blir man inte nöjd då...då kan man lägga ned fotograferandet!
Grattis till inlägg nr 1000 Kent!
D810 är också en kompetent kamera, om man inte behöver ta så många bilder per sekund. Prova en som alternativ till D4.
Tack Ventures! ;-) Men...erkänn...D4:an tex är rätt maffig!
Tack Ventures! ;-) Men...erkänn...D4:an tex är rätt maffig!