par
Aktiv medlem
Ingen Nikon Df för mig, har redan en
Mycket snyggt gjort Kjell! Först trodde jag det var Nikons reklambild men sedan såg jag frammatningsarmen. Du har ju fått till alla detaljer perfekt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ingen Nikon Df för mig, har redan en
Jag kan bara gratulera Nikon till att komma ut med detta verktyg, Canon har just förlorat en lång och trogen konsument.
Äsch, var lite rutinerad nu. När Canon kommer med sitt svar så kanske du blir ledsen ju.
Du har allt att vinna om du väntar till våren. Jag gör en Tore och gör lite punkter
1. Den kan bara bli billigare
2. En pina att använda på vintern eftersom reglagen sitter så tätt. Om du nu ska använda handskar.
3. Den kanske har massa barnsjukdomar
4. Canon kommer att svara
5. Den är inte på nåt sätt speciell förutom förbannat snygg.
Äsch, var lite rutinerad nu. När Canon kommer med sitt svar så kanske du blir ledsen ju.
Du har allt att vinna om du väntar till våren. Jag gör en Tore och gör lite punkter
2. En pina att använda på vintern eftersom reglagen sitter så tätt. Om du nu ska använda handskar.
Tack Pär! Du är den förste som uppmärksammat det! Det tog en liten stund för att få ihop det - du har gjort min dag/kvällMycket snyggt gjort Kjell! Först trodde jag det var Nikons reklambild men sedan såg jag frammatningsarmen. Du har ju fått till alla detaljer perfekt!
Helt enkelt för att visa att man är minst lika anrik som ärkerivalen, och inte låta5) Varför skulle de svara på en kamera som i grunden är ganska ointressant för 95% av kameraköparna, när de kan fortsätta som de gör och vara störst på marknaden ändå?
Helt enkelt för att visa att man är minst lika anrik som ärkerivalen
Canon kan ju alltid bygga en modern version av någon av sina första modeller - de som hade objektiv från Nikon
Och då undrar jag, kan man verkligen tro på det här? Vill Nikon att detta skall bli en trevlig överraskning för den som köper kameran
Smaken är olika. Har både den nya och gamla, bifogar en bild, är det bara jag som tycker att den är snygg? Har även dom flesta Nikon från den tiden, är ingen utpräglad nikonist eller canonist, bägge gjorde snygga kameror på den tiden tycker jag.
Lite snack på NIKONGEAR COM med Björn Rörslett om hur Nikon Df är att fokusera manuellt.
Han säger att det inte är några problem att sätta fokus med ett 50/1,2 och får då frågan om hur
sökaren står sig i jämförelse med D800.
Svaret blir: Lightyears ahead!!!
Enligt uppgifter från Nikon använder man samma typ B bright wiev clear matte MkVIII-skiva som i D800
Och då undrar jag, kan man verkligen tro på det här? Vill Nikon att detta skall bli en trevlig överraskning för den som köper kameran
http://nikongear.com/live/index.php/topic/51938-impressions-of-the-nikon-df/page-2
/Stephan
Lite snack på NIKONGEAR COM med Björn Rörslett om hur Nikon Df är att fokusera manuellt.
Han säger att det inte är några problem att sätta fokus med ett 50/1,2 och får då frågan om hur
sökaren står sig i jämförelse med D800.
Svaret blir: Lightyears ahead!!!
Enligt uppgifter från Nikon använder man samma typ B bright wiev clear matte MkVIII-skiva som i D800
http://nikongear.com/live/index.php/topic/51938-impressions-of-the-nikon-df/page-2
/Stephan
Mycket intressant det där. Ser fram emot fler utlåtanden på ämnet.