Annons

Nikon D700

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om det nu mot all förmodan faktiskt rör sig om en FX i mindre hus så skulle köpsuget bli enormt, himla stort faktiskt. Får se om jag kan motstå det. Även om D300 är en fantastisk kamera så är det fortfarande en liten sensor med allt vad det medför. Mina gamla manuella gluggar skulle stortrivas på en D700 med FX:)
 
keckax skrev:
Med tanke på att det dessutom sitter DX-optik på så...

/K

Det talar ju för "spionbilden", alltså bild 1, att bild 2 så uppenbart är en förfalskning av D300.

Fick en galen tanke idag på Gröna Lund när någon uppmärksammade min D300 och frågade lite kring den. Nämligen att göra en IRL-förfalskning och ändra 3:an till en 7:a på huset och remmen och se om någon skulle få hicka. Men det är min humor det...
 
Leo S skrev:
Det talar ju för "spionbilden", alltså bild 1, att bild 2 så uppenbart är en förfalskning av D300.

Fick en galen tanke idag på Gröna Lund när någon uppmärksammade min D300 och frågade lite kring den. Nämligen att göra en IRL-förfalskning och ändra 3:an till en 7:a på huset och remmen och se om någon skulle få hicka. Men det är min humor det...

Med tanke på att bild 2 (alltså förfalskningen) dyker upp från samma källa kan man ju misstänka att även bild 1 är en fejk.

/K
 
keckax skrev:
Med tanke på att bild 2 (alltså förfalskningen) dyker upp från samma källa kan man ju misstänka att även bild 1 är en fejk.

/K

Nja, vad jag sett har bild 1 cirkulerat längre och har inte samma ursprung. Men som Lisa sjunger, vem vet inte jag, vem vet inte du... men redaktionen, Ken, Lasse och några fler vet i alla fall.
 
men å andra sidan så är den ju faktiskt fortfarande med i listan på den här sidan: http://products.photografica.com/shop/templates/Group.asp?GroupGuid=4276

men den HÄR sidan på samma sajt är extremt mycket roligrare:

http://www.photografica.com/index.p...]=131&tx_ttnews[backPid]=18&cHash=264e0a91b2

"These specs has been on the internet for a few weeks. On july 1st Nikon will have a press release on something - possibly this:"

speciellt den sista raden..

"We will add pictures and final price soon - but we are accepting orders. "
 
sebmacahan skrev:

"These specs has been on the internet for a few weeks. On july 1st Nikon will have a press release on something - possibly this:"

speciellt den sista raden..

"We will add pictures and final price soon - but we are accepting orders. "


lol! jag står på en lista, dock inte deras... något överilat kanske:)
 
Förbaskat trevlig butik och personal på Photografica dessutom!
Kul välsorterad butik med mycket gamla klenoder som väntar på nya ägare. Kameror som var knepiga att få här hemma, låg i "drivor" i deras monter.

(Ok! små drivor då!)
 
Jag håller fortfarande på min teori; kameran heter D10 och allt det här är bara en välgenomtänkt täckmantel med "hål" så att man inte riktigt vet om det är sant eller inte;-)
 
Makten skrev:
Jag håller fortfarande på min teori; kameran heter D10 och allt det här är bara en välgenomtänkt täckmantel med "hål" så att man inte riktigt vet om det är sant eller inte;-)

Nej... varför skulle Photographica ha pysslat ut den på sin sida, om det inte låg något bakom?
De är ändå ganska seriösa med sin service i butik i alla fall.

Bland alla fantasier ute på nätet, är det ingen som ens fantiserat om beteckningen "D700". Finns inga droger i världen som skulle få en att gissa på den beteckningen om den inte var sann.

TROR JAG...............................Trallalaa!
 
Jag tror att det räcker med att ett rykte startar, sen är det omöjligt att hålla igen om det är något sånär trovärdigt. Batterigreppet heter ändå MB-D10 och det finns minst en klart fejkad bild av D700 som egentligen är en D300.

Vi får se;-)
 
Ja... Visst är det troligt att bilden är en D300, men jag tror inte att formspråket på en eventuell 700 kommer vara hästlängder ifrån.

Tippar precis som bilderna, på att den ser ut som D300, men med D3'ans sökardesign. Vill tro att sökeren är någon millimeter högre än 300'ans.

För kort tid sedan D300 för att designen skall diffa ordentligt.

Tar vi det igen: TROR JAG.............Trallalaa!


Måste tillägga att jag tror ingen blir besviken om den heter det ena eller det andra. Men för oss som inte har något bättre för oss, är det förståss spännande att gissa och "tro lite".
 
Eller så har vi blivit lurade...

D700 är nästa D80 och som du säger Martin, D10 blir deras nya FX hus....?

"Many people knows, but a lot more doesn't!"
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.