Annons

Nikon D700

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Teodorian skrev:
Hur långt brukar det vara mellan möte för särskilt utvalda och presentation för allmänheten? Hur många dagar innan den 23/8 2007 fick du tex reda på att D3 skulle släppas?

Kommer inte ihåg exakt men det brukar inte vara någon längre period (dvs max 1-2 veckor).
 
elmfeldt skrev:
Vi har inbokat möte med Nikon imorgon. Vi får se vad det mötet kan ge. Ibland måste vi skriva på avtal om att inte berätta något inom ett visst datum. Vi återkommer så snart vi vet något mer.

Å jag tror inte du skall berätta sådant här heller, för om du är helt tyst efter mötet så kommer du säkert bli bombad av frågor i alla fall:)

Ibland är det bättre att inte berätta alls...

//Adam
 
Varit på möte med Nikon-lasse men jag har skrivit på avtal att vi inte kan berätta något förrän den 1 juli. Håll utkik då.
 
Tror inte tyska tidskrifter skulle skjuta sitt stora sommarnummer för en D90. Men, vem vet, vem vet...
 
afe skrev:
Tänk så besvikna alla blir om det "bara" är en D90 som presenteras den 1 juli ;)

"Bara"? Världens mest sålda entusiast kamera hittills D80, kanske får en efterföljare och det kallar du "bara"?

Jo, jo, det är till att flytta fram gränserna ser jag:)

//Adam
 
Tyckaren skrev:
"Bara"? Världens mest sålda entusiast kamera hittills D80, kanske får en efterföljare och det kallar du "bara"?

Jo, jo, det är till att flytta fram gränserna ser jag:)

//Adam

Tja, vad skulle en ev D90 kunna besitta för nåt gotti gott gott då??

Någon som har ideér? Eller önskemål...

/K
 
keckax skrev:
Tja, vad skulle en ev D90 kunna besitta för nåt gotti gott gott då??

Någon som har ideér? Eller önskemål...
Motsvarande D80 men med D300:ans sensor, sökare och display. Det skulle nog smaka för den som annars är intresserad av en D80! Vad mer krävs för DX-användaren med "hobbyambitioner" egentligen?
 
Makten skrev:
Motsvarande D80 men med D300:ans sensor, sökare och display. Det skulle nog smaka för den som annars är intresserad av en D80! Vad mer krävs för DX-användaren med "hobbyambitioner" egentligen?

Ja, jo, det blir sannerligen ett lyft för en kommande "D90" med D300:ans prestanda! Jag är sannerligen fortfarande lycklig som ett barn med en stor glass i handen när jag plockar fram min D300!

Angående D700, så är den inte aktuell för mej på länge. Med tanke på att jag för ca 7 månader äntligen fick lägga vantarna på D300 så är jag inte aspirant för ett byte till fullformat än på ett tag.

Men jag antar att du trånar som en godissugen unge efter en eventuell D700..?

/K
 
Tyckaren skrev:
"Bara"? Världens mest sålda entusiast kamera hittills D80, kanske får en efterföljare och det kallar du "bara"?

Jo, jo, det är till att flytta fram gränserna ser jag:)

//Adam

Jag har ingen som helst koll på antalet sålda systemkameror av olika modeller, men just i den här tråden pratar vi ju om den eventuella D700 - i jämförelse med den så är väl en D90 "bara"? :)

Gränserna flyttas hela tiden framåt, så att man råkar ha den bästa kameran just nu, innebär inte att man har det om två timmar tyvärr ;)
 
keckax skrev:
Men jag antar att du trånar som en godissugen unge efter en eventuell D700..?
Oh ja! En sensor som gör objektiven rättvisa är det enda jag väntat på. Jag är extremt nöjd med min D200 förutom att det inte finns några trevliga AF-gluggar i normal- och vidvinkelområdet med god ljusstyrka. Och med tanke på att jag plåtar mestadels över ISO 400 så vore det smutt med lite bättre brusprestanda, även om D200:an är helt okej.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.