Annons

Nikon d700?

Produkter
(logga in för att koppla)
När kameran var ny så tycktes batteriet överladdas eller nåt då 8 bps bara uppnåddes vid fulladdat batteri för att senare sjunka i fart. Men nu brakar min D700 på i toppfart med samtliga batterier (tre st) tills de är tomma.

Jag påtalade detta "problem" för Nikons servicekille som i stort sett bara gratulerade...

Allstå, inte 3 st samtidigt naturligtvis.

/K

Ladda upp en ljudfil, vi vill höra :)

http://nikonrumors.com/2012/03/07/rumor-nikon-d700-discontinued-in-canada.aspx/#more-35336
Kan det vara så att D700 nu är tagen ur produktion? Kan det ha varit så att man helt enkelt färdigställde dom sista exemplaren som som det fattades delar till? I så fall hade jag nog en stor tur som lyckades nypa ett ex av sista serien, det verkar inte finnas många som har dom i lager heller. Någon här som har annan information?

Jag är inte förvånad om det är så … I Japan får man enligt ett tidigare ryckte på nikonrumors.com inte längre sälja batterierna till (D70-D200-D300-D700 eller D2-D3s) och kamerorna som kräver dessa batterier … så då vill man nog inte heller hålla uppe en produktion av dessa, när man nu också har tagit fram nya batterier.

Jag är inte förvånad om det är så … I Japan får man enligt ett tidigare ryckte på nikonrumors.com inte längre sälja batterierna till (D70-D200-D300-D700 eller D2-D3s) och kamerorna som kräver dessa batterier … så då vill man nog inte heller hålla uppe en produktion av dessa, när man nu också har tagit fram nya batterier.

Fel, Nikon D700 tillverkas fortfarande.

Mvh

Vi får nog snart reda på hur det ligger till om D700 tillverkas eller ej, dyker det inte upp några nya exemplar till handlarna under Mars så är det nog Game Over............Tror det ligger en viss sanning över det som skrevs på Nikonrumors, kan inte vara taget i luften dessutom behövs kapaciteten för tillverkning av D800, det lär vara väldigt stor efterfrågan världen över!

D700 troligen avslutat kapitel........

Pratade med en försäljare i Västerås och han hade fått uppgifter om att det var sluttillverkat med
D700 dom få ex som nu finns kvar är absolut sista. D800 tar nu all tid/kapacitet att tillverka och väntetiden ligger nu mellan 8-10 månader för dom sista i kön...........lång väntan.

Pratade med en försäljare i Västerås och han hade fått uppgifter om att det var sluttillverkat med
D700 dom få ex som nu finns kvar är absolut sista. D800 tar nu all tid/kapacitet att tillverka och väntetiden ligger nu mellan 8-10 månader för dom sista i kön...........lång väntan.

Ok. Skönt att jag verkar ha knipit åt mig en av de sista då. Ska hämta ut den i affären i morgon. Funderade länge och väl innan jag valde D700:an före D800:an.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar