Advertisement

Annons

Nikon d700?

Produkter
(logga in för att koppla)
11000-12000 kr för en D700 i bra skick under 20000 exponeringar tycker jag är rimligt. Den kostar ju fortfarande 16800 kr ny.

Då och då dyker det upp en för ca 10000 kr. Håll ut ett par månader till så hittar du säker ett ex under 10.

/K

Fast jag tänker att D700 vänder sig till samma typ a fotografer som idag köper D800. För att kunna sälja D700 till en ny målgrupp behöver nog ändå priset gå ner ytterligare ett par tusen.

Om jag inte hade en D700 skulle jag hellre köpa en sådan än en D800. Jag tycker att de har givit D800 alldeles för hög upplösning. Det tar ju bara en massa plats på hårddiskarna och så stora filer går långsamt att överföra. Helt misslyckad modell enligt mig, enbart p g a de stora filerna. Synd att D700 saknar video. D4 är ett alternativ om jag behöver en ny kamera, fast priset är svårt att motivera med mina behov.

Min D700 har en liten trevlig egenhet. Den levererar 8 b/sek i CH-läget, utan batteripack!

41000 exponeringar, knappt inkörd : )

/K

Bästa att gör efter garantin gått ut.

Vad skulle vara farligt med att använda bracketing menar du? Knappast något som omintetgör garantin. Inte så meningsfullt att använda det där i vilket fall som helst eftersom AF inte fungerar under serien, fast det finns väl kanske situationer där det kan komma till pass.

Men du sa att din D700 hade en liten egenhet, det tolkar i alla fall jag som att du gjort någon modifikation...eller att just din var lite speciell.

Läste förresten i kommentarerna till "tipset", en kille hade förstört sin D700 med den metoden, så oavsett garanti, det kanske är bättre att kosta på sig ett batteri till.

Men du sa att din D700 hade en liten egenhet, det tolkar i alla fall jag som att du gjort någon modifikation...eller att just din var lite speciell.

Läste förresten i kommentarerna till "tipset", en kille hade förstört sin D700 med den metoden, så oavsett garanti, det kanske är bättre att kosta på sig ett batteri till.

Nej det sade jag inte.

Vidare så ställer jag mig lite skeptisk till att det var användandet av "tipset" som ställde till det. Jag tror mer på olyckligt sammanträffande, för annars känns det som man skulle hört mer om den saken än en enskild kommentar.

Nej det sade jag inte.

Vidare så ställer jag mig lite skeptisk till att det var användandet av "tipset" som ställde till det. Jag tror mer på olyckligt sammanträffande, för annars känns det som man skulle hört mer om den saken än en enskild kommentar.

jag håller med dig i princip men nikon kräver stora batteriet av

en anledning. vore intressant med mer input

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar